Stop mesquites

30/07/2014 - Reus

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

Plataforma per Catalunya denuncia que el govern municipal (CiU-PP) ha permès el funcionament d’una mesquita il·legal durant gairebé 2 anys

Reus | Redacció.- L’agrupació local de Plataforma per Catalunya ha denunciat la permissivitat del govern municipal amb un centre de culte que la comunitat musulmana ha estat utilitzant sense els permisos pertinents al polígon Agro-Reus.

Plataforma per Catalunya demana que els responsables de la mesquita  ubicada al carrer de Marçà siguin sancionats per no disposar de la llicència corresponent, malgrat haver estat en funcionament des de l’octubre de 2012.

El portaveu identitari a la capital del Baix Camp, Albert Tafalla, ha denunciat que hagin hagut de passar 1 any i 9 mesos perquè l’Ajuntament hagi pres cartes en l’assumpte, la qual cosa deixa entreveure la deixadesa del govern municipal.

Tafalla ha assenyalat que l’alcalde ha enganyat els reusencs, perquè al desembre de 2012  Carles Pellicer va afirmar que l’obertura d’aquesta mesquita obeïa a l’actitud d’ordenació i regulació d’aquestes activitats i que tota la documentació que havien presentat era correcta i complien la llei.

En aquesta línia ha posat de rellevància la covardia dels convergents en haver eludit els conceptes burca i nicab de l’ordenança municipal que regula la prohibició d’anar amb la cara tapada a la via pública i la connivència amb la comunitat musulmana.

Notícies relacionades en altres mitjans de comunicació

DIARI DE TARRAGONA, 2/08/2014; Pàg.15, PxC acusa el Govern de permetre la mesquita il·legal

L’agrupació local de Plataforma per Catalunya (PxC) denuncia la permissivitat i passivitat del Govern municipal amb un centre de culte que la comunitat musulmana ha estat utilitzant sense els permisos pertinents al polígon Agro-Reus durant gairebé dos anys. La mesquita es va tancar definitivament el passat 17 de juliol.

Plataforma per Catalunya demana que els responsables de la mesquita ubicada al carrer de Marçà siguin sancionats per no disposar de la llicència corresponent, malgrat haver estat en funcionament des de l’octubre de 2012 fins al seu desallotjament.

El portaveu identitari a la capital del Baix Camp, Albert Tafalla, ha denunciat que hagin hagut de passar més d’un any i nou mesos perquè l’Ajuntament de Reus, governat per Convergència i Unió i el Partit Popular, hagi pres cartes en l’assumpte, la qual cosa «deixa entreveure la deixadesa d’aquest Govern municipal».

A més, Tafalla ha assenyalat que el consistori «ha enganyat els reusencs i reusenques, perquè al desembre de 2012 van afirmar que l’obertura d’aquesta mesquita obeïa a l’actitud d’ordenació i regulació d’aquestes activitats, i que tota la documentació que havien presentat era correcta i complien la llei».

En aquesta línia, ha posat de rellevància «la covardia dels convergents» en haver eludit els conceptes de burca i nicab de l’ordenança municipal que regula la prohibició d’anar amb la cara tapada a la via pública i la connivència amb la comunitat musulmana.

NACIODIGITAL.CAT, 31/07/2014; PxC critica la permissivitat de l'equip de govern de Reus amb la mesquita il·legal

Denuncien que el centre de culte ha estat funcionant durant mesos sense el permisos pertinents i volen que se sacionin els responables de la mesquita

L’agrupació local de Plataforma per Catalunya, a través del seu portaveu, Albert Tafalla, critica la permissivitat del govern municipal de Reus amb un centre de culte que la comunitat musulmana ha estat utilitzant sense els permisos pertinents al polígon Agro Reus. Per aquesta permissivitat, demana que sancioni els responsables de la mesquita ubicada al carrer de Marçà per haver estat en funcionament des de l’octubre de 2012 malgrat no disposar de la llicència corresponent. La mesquita es va tancar definitivament el passat 17 de juliol.

Albert Tafalla, ha critica que l’Ajuntament no hagi actuat durant tot aquest temps, fet que considera una «deixadesa» de la corporació municipal i assenyala que el consistori «ha enganyat els reusencs». En aquesta línia ha posat en relleu la «covardia» dels convergents i populars per haver eludit els conceptes burca nicabde l’ordenança municipal que regula la prohibició d’anar amb la cara tapada a la via pública.

REUSDIGITAL.CAT, 31/07/2014; PxC demana que els responsables de la mesquita il·legal siguin sancionats

L’agrupació ha denunciat la permissivitat del govern municipal amb el centre de culte del polígon Agro Reus

Plataforma per Catalunya demana que els responsables del centre de culte del polígon Agro Reus siguin sancionats per no disposar de la llicència corresponent, que la comunitat musulmana ha estat utilitzant sense permisos, des de l’octubre de 2012.

El portaveu del partit al Baix Camp, Albert Tafalla, ha denunciat que l’Ajuntament ha permès el funcionament de la mesquita durant un any i nou mesos, deixant-se veure la “deixadesa” del govern de CiU i PP. Tafalla ha assenyalat que el consistori “ha enganyat” la ciutadania perquè al 2012, l’Ajuntament va assegurar que l’obertura de la mesquita obeïa l’ordenació i regulació, i tots els documents complien la llei.

El partit també ha assenyalat la “covardia” dels convergents amb l’ordenança municipal que va aprovar l’Ajuntament, el passat 18 de juliol, per haver eludit els conceptes de burca i nicab al text final malgrat prohibir anar amb la cara tapada pel carrer.