En defensa de les nostres senyes d'identitat

19/06/2015 - Reus

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

Plataforma per Catalunya denuncia l’Ajuntament per no cumplir la llei de banderes

Reus | Redacció.- Una delegació de PxC a la capital del Baix Camp encapçalada pel delegat localAlbert Tafalla, va presentar ahir, diversos escrits de denuncia a la Subdelegació del govern de Tarragona per tal que es faci complir la llei de banderes a l’Ajuntament.

Tafalla ha comentat que “davant la més que previsible radicalització de l'ajuntament cap a postures independentistes, hem fet aquesta acció per defensar el dret de tots els reusencs a que es respecti la seva identitat. Aquesta identitat passa per dir alt i fort que ens sentim orgullosos de ser el que som, reusencs, catalans i espanyols. Cap aventura ens farà variar aquest sentiment, i què millor que fer que onegin les nostres banderes a l'ajuntament per reafirmar- ho.”

Jurament o promesa dels regidors

Respecte de les fórmules emprades pels regidors de diversos partits per jurar o prometre el càrrec com a regidors de Reus, des de PxC, estem estudiant presentar una denúncia, com s'ha fet al Vendrell, a la JEZ, perquè invalidi les que no es van fer de d’acord amb la llei.

El ple d'investidura va ser una vergonya per l'actitud d'alguns dels nous regidors, encara que durant aquests quatre anys, molt ens temem, que serà la seva manera de fer”.

Per aquest motiu “estarem molt pendents de tot el que facin per defensar els drets dels reusencs que no es veuran representats per aquests regidors”.

Notícies relacionades en altres mitjans de comunicació

NACIODIGITAL.CAT, 17/06/2015; PxC denuncia l'Ajuntament de Reus per no complir la llei de banderes

També vol denunciar la situació que es va viure en l'acte de jurament del càrrec de regidors

La delegació de PxC a Reus, encapçalada per Albert Tafalla, ha denunciat a la subdelegació del Govern de Tarragona perquè a l’Ajuntament de Reus es faci complir la llei de banderes. Segons el delegat, «hem fet aquesta acció per a defensar el dret de tots els reusencs perquè es respecti la seva identitat (...) que ens sentim orgullosos de ser el que som, reusencs, catalans i espanyols».

Des de PxC Reus també es vol denunciar la manera com van jurar o prometre el càrrec de regidors reusencs de diversos partits polítics, i estudien si presentar una denúncia al Directori de Juntes Electorals de la Zona (JEZ), tal com s'ha fet al Vendrell.

REUSDIARI.CAT, 17/06/2015; Plataforma presenta un escrit perquè es 'faci complir' la llei de banderes a l'Ajuntament de Reus

Una delegació del partit polític Plataforma per Catalunya (PxC) a Reus, encapçalada pel delegat local Albert Tafalla, va presentar, aquest dimarts, diversos escrits de denúncia a la subdelegació del govern de Tarragona per tal que es faci complir la llei de banderes de l'Ajuntamente de Reus.

"Davant de la més que previsible radicalització de l'ajuntament cap a postures independentistes, hem fet aquesta acció per a defensar el dret de tots els reusencs a que es respecti la seva identitat", ha afirmat Tafalla. El delegat local d'aquest partit ha afegit que "aquesta identitat passa per dir alt i fort que ens sentim orgullosos de ser el que som, reusencs, catalans i espanyols" i que la millor manera de reafirmar-ho és "fer que onegin les nostres banderes a l'ajuntament".

Es planteja denunciar els juraments dels regidors de Reus fets de 'manera incorrecta'

PxC a Reus també es planteja presentar una denúncia a la Junta Electoral de Zona (JEZ) per tal que s'invalidin els juraments o promeses que els regidors de Reus de diversos partits van fer de "forma incorrecta", conforme amb la llei, tal com s'ha fet a El Vendrell. “Si de manera immediata, cap altre partit ho denuncia, ho farem nosaltres”, ha assegurat Tafalla.

El delegat local ha afirmat: "el ple d'investidura va ser una vergonya per l'actitud d'alguns dels nous regidors, encara que durant aquests quatre anys molt ens temem que serà la seva manera de fer”. Per aquest motiu, el partit avisa que estarà molt pendent de la seva actuació per tal de "defensar els drets dels reusencs que no es veuen representats per aquests regidors".