Barcelona,13/03/2013; PxC ha expulsat mitjançant expedient disciplinari a Xavier Fernández i li exigeix que abandoni la seva acta de regidor

14/03/2013 - Ripoll

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

PxC ha expulsat mitjançant expedient disciplinari a Xavier Fernández i li exigeix ​​que abandoni la seva acta de regidor.

Barcelona | Redacció. -
El 26 de febrer del  present  any el comitè disciplinari de Plataforma per Catalunya enviava un expedient d'expulsió al regidor de Ripoll Xavier Fernández, en aquest expedient com és preceptiu se li donava fins al dia 9 de març per presentar al·legacions. No havent respost al requeriment del partit se li dóna per expulsat.

Anteriorment en diverses ocasions l'última fa escassament un mes PxC s'ha posat en contacte amb aquest regidor perquè complís amb les seves obligacions. Poc després de iniciar-se la legislatura Fernández va deixar de tenir contacte amb els delegats del partit a la zona, ni a nivell local, ni provincial, mai ha assistit a les assemblees periòdiques de regidors que convoca el partit  i ha no ha seguit la línia de vot de la formació  identitària, abraçant en moltes ocasions les tesis independentistes de CiU.

D'altra banda no ha complert  mai amb els compromisos econòmics que assumeixen els regidors de tots els partits polítics i no ha donat compte mai del que ha fet o deixat de fer amb els diners del grup municipal, diners que han d'anar destinats a gestionar el grup municipal de PxC a Ripoll. Per aquests múltiples motius, se li va decidir obrir un expedient d'expulsió, després d'haver intentat solucionar el tema amb el diàleg en repetides ocasions sense cap èxit.

Ara únicament esperem que deixi la seva acta de regidor ja que la bona gent de Ripoll va votar la candidatura de PxC  i no a Xavier Fernández, de manera que el més  lògic i normal que faria qualsevol persona amb principis i honradesa seria deixar pas al següent de la llista.

D'altra banda, la direcció de PxC no té cap dubte que el regidor ha estat enganyat, entabanat o seduït per l'alcalde de la localitat Jordi Munell per treure’s  de sobre la acèrrima i incòmoda oposició que suposa un regidor de PxC honrat i idealista en qualsevol Ajuntament i així a més assegurar-se un vot més.

Plataforma per Catalunya també vol deixar clar que emprendrà les accions necessàries contra el Sr Xavier Fernández si no dóna compte d'on ha gastat els diners del grup municipal i que pròximament presentarà el seu nou delegat al Ripollès i futur regidor de PxC a Ripoll.

També volem demanar disculpes al municipi de Ripoll perquè la delegació local va escollir sens dubte al pitjor dels candidats, però que no dubtin que el compromís de PxC amb aquesta preciosa vila segueix vigent, com segueix en tots els racons de Catalunya.

PxC

Barcelona, 13 de març de 2013

Notícies relacionades en altres mitjans de comunicació

WWW.NACIODIGITAL.CAT, 13/03/2013; PxC es queda sense representació a l'Ajuntament de Ripoll

Redacció.-  Plataforma per Catalunya (PxC) s'ha quedat sense representació a Ripoll menys de dos anys després d'aconseguir-la per primera vegada. Aquest dimecres, Xavier Fernández, el seu únic edil, va presentar una carta a l'Ajuntament informant de la seva decisió i de la voluntat de continuar com a regidor no adscrit.

Les raons esgrimides per Fernández és que s'ha “trobat sol” desenvolupant la seva tasca al consistori. A més, assegura que no li interessa en absolut la línia assumida pel partit que "cada vegada més és notícia per fets que no tenen a veure amb la política".

La versió del ja exregidor no concorda amb la de Josep Anglada, líder de la formació xenòfoba. En aquest sentit ha assegurat a ElRipollès.info que ja havien expulsat Fernández després que fa un mes i mig li obrissin un expedient disciplinari del qual no van obtenir cap tipus de resposta. Abans, segons Anglada, dos membres de la direcció de PxC es van reunir amb l'edil ripollès per reclamar informació sobre la seva tasca així com l'aportació que tots els càrrecs electes han de realitzar per finançar el partit. En aquest sentit el líder de Plataforma assegura que mai va pagar i ha lamentat la "connivència" que durant aquest temps ha tingut amb l'equip de govern.

WWW.ELRIPOLLES.INFO, 14/03/2013; PxC es queda sense representació a Ripoll

Redacció.- Plataforma per Catalunya (PxC) s'ha quedat sense representació a Ripoll menys de dos anys després d'aconseguir-la per primera vegada. Aquest dimecres Xavier Fernández, el seu únic edil, va presentar una carta a l'Ajuntament informant de la seva decisió i de la voluntat de continuar com a regidor no adscrit.

Les raons esgrimides per Fernández, en declaracions al Diari de Girona, és que s'ha “trobat sol” desenvolupant la seva tasca al consistori. A més, assegura que no li interessa en absolut la línia assumida pel partit que “cada vegada més és notícia per fets que no tenen a veure amb la política”.

La versió del que va ser cap de llista de PxC –amb qui ha estat impossible parlar- no concorda amb la de Josep Anglada, líder de la formació xenòfoba. En aquest sentit ha assegurat a ElRipollès.info que ja havien expulsat Fernández després que fa un mes i mig li obrissin un expedient disciplinari del qual no van obtenir cap tipus de resposta. Abans, segons Anglada, dos membres de la direcció de PxC es van reunir amb l'edil ripollès per reclamar informació sobre la seva tasca així com l'aportació que tots els càrrecs electes han de realitzar per finançar el partit. En aquest sentit el líder de Plataforma assegura que mai va pagar i ha lamentat la “connivència” que durant aquest temps ha tingut amb l'equip de govern.

Sigui com sigui el cert és que durant aquesta primera meitat de la legislatura la incidència de Xavier Fernández als plens ha estat pràcticament nul·la. En aquest sentit destaca que no ha generat cap debat a l'entorn de la immigració, el tema “estrella” de la formació. A més, la seva posició sobre qüestions com el sobiranisme ha estat erràtica. Precisament la PxC, en un comunicat emès aquest dijous, ha lamentat que sovint abracés "les tesis independentistes de CiU".

Reclamen l'acta i anuncien accions legals

En un comunicat la direcció de Plataforma per Catalunya ha anunciat que emprendrà accions legals per tal que Fernández –a qui reclamen que torni l'acta de regidor- aclareixi com ha gastat els diners del grup municipal. També afirmen que en breu presentaran el nou delegat de la formació al Ripollès i demanen disculpes perquè "la delegació local va escollir sens dubte al pitjor dels candidats".

WWW.ELDIARIDEGIRONA, 14/03/2013; El regidor de Plataforma per Catalunya a Ripoll abandona el partit

Xavi Fernández afirma que ha rebut més suport de l'equip de govern de CiU que de la seva formació

Ripoll | Jordi Remolins El fins ara únic regidor que Plataforma per Catalunya (PxC) tenía a Ripoll, Xavi Fernández, s'ha desvinculat del partit del vigatà Josep Anglada i continuarà mantenint el seu càrrec com a independent.

Ahir mateix va presentar una carta a l'Ajuntament informant d'aquesta circumstància i de la voluntant de seguir exercint la seva tasca al consistori com a no adscrit.

La raó que esgrimeix Fernández per haver fet aquest pas a mig mandat és que "m'he trobat sol en la meva tasca des que ara fa dos anys vaig entrar a l'Ajuntament" ja que, segons afirma, "he rebut més ajuda de l'equip de govern (CiU) i del secretari municipal que no del meu partit". També afirma que no li interessa en absolut la línia que està prenent PxC que "cada vegada més és notícia per fets que no tenen a veure amb la política". Fernández va presentar-se com a cap de llista de PxC, tot i que ell mateix reconeix que "no trobaven ningú més per ocupar aquest lloc". En tot cas es mostra agraït al partit per haver-li donat aquesta oportunitat. Abans mai havia estat en cap organització política o sindicat, tot i que sí que està involucrat en diversos clubs esportius de la comarca, tant de dards com de futbol sala. El ja exregidor de PxC afirma que no té cap por d'haver deixat el partit, ni de rebre cap pressió a partir d'ara: "la pressió l'haurien d'haver fet mentre era regidor seu, en lloc d'haver-me deixat penjat".

Durant els dos anys com a regidor ha sorprès l'actitud de Xavi Fernández, que mai ha incidit en temes relacionats amb la immigració -principal cavall de batalla del partit- i que ha aprovat pràcticament totes les mocions relacionades amb temes de sobirania i l'independentisme que s'han plantejat als plenaris. Pel que fa al seu futur un cop s'acabi aquest mandat, Fernández afirma que "el temps dirà", però en tot cas descarta incorporar-se al PP, partit contra el qual va competir per assolir la seva regidoria: "seria l'últim on aniria a petar", assenyala

EL 9 NOU, 15/03/2013; Portada i Pàg. 9 El regidor de PxC de Ripoll deixa PxC

Xavier Fernández té la intenció d’acabar la legislatura com a regidor no adscrit i Josep Anglada el vol demandar

Ripoll.-  Ruth Espuny.-  Xavier Fernández, primer i únic regidor de la PxC a l’Ajuntament de Ripoll, ha deixat el partit per sentir-se “totalment abandonat”. Per la contra, el president de la PxC, Josep Anglada, diu que a final de febrer se li va enviar un expedient per no complir la disciplina de partit i està estudiant posar-li una demanda. Fernández diu que acabarà la legislatura com a regidor no adscrit, i confia que el fet de no pertànyer a aquest partit “faci que se’m tingui més en compte com a regidor”. Fernández explica que fa unes setmanes va comunicar “per correu electrònic” que dimitia del partit i que, per tant, passava a ser regidor no adscrit a l’Ajuntament de Ripoll.

El motiu essencial de la seva decisió és que s’ha sentit “abandonat”, ja que segons explica “en aquests més de dos anys que han passat només hem fet una reunió amb el partit i ni m’han vingut a veure”. Fernández considera que la PxC hauria d’haver tingut en compte que “era la primera vegada que estava en política” i, per tant, donar-li assessorament “ja que quan tenia dubtes ho havia de demanar tot al secretari, i això no pot ser”. El mateix diu de la resta de llista que el va acompanyar a les eleccions municipals: “Ningú s’ha acostat a l’Ajuntament ni m’han ajudat en res”. El president de la PxC, Josep Anglada, l’ha acusat de no informar del que ha fet amb els diners que ha cobrat com a regidor, “que haurien de destinar-se a gestionar el grup municipal de Ripoll”.  Fernández, però, diu que no vol fer cap comentari, “senzillament només dir que no estic ni afiliat al partit”.

Transfonguin-me emmascarat cap a CiU

PxC ha emès un comunicat on explica que poc després d’iniciar-se la legislatura, Xavier Fernández va deixar de tenir contacte amb els delegats del partit a la zona, a escala local i provincial, i que mai ha assistit a les assemblees de regidors. També critiquen que no ha seguit la línia de vot del partit “abraçant en moltes ocasions les tesis independentistes de CiU”. Per aquest motiu, la PxC i el seu líder, Josep Anglada, veuen indicis “de transfonguin-me emmascarat cap a CiU”. Fernández ha negat aquesta acusació: “S’equivoquen moltíssim”. Per tot plegat, Josep Anglada ha confirmat que emprendrà les accions necessàries contra Fernández “presentant una demanda” si no diu com ha gastat els diners del grup municipal. També ha dit que properament presentarà el seu nou delegat al Ripollès i futur regidor de PxC a Ripoll.