PxC Ripoll denúncia la inseguretat i anuncia candidatura

01/09/2017 - Ripoll

Ripoll | Redacció.- Com és ben sabut, la policia catalana no està per a certs reptes, entre altres coses perquè no hi ha efectius suficients, ni formació específica, i per tant, experiència per certs assumptes de gran calat com pot ser el terrorisme. Per tant volem serietat, i més quan aquests reptes exigeixen treballar en alguns dels seus passos més enllà de les fronteres, esdevé un tema d'Estat i com a tal, és l'Estat el que ha de capitanejar tota missió que tingui com a objecte la investigació i totes les seves indagacions pel que fa als terribles fets com els de Barcelona i Cambrils.

No es pot lluitar amb la xacra del terrorisme de la mateixa manera que es comença una cursa de cavalls, esperant veure quin d'ells és el més ràpid, el que arriba primer a la meta i el que es corona com el millor.

A hores d'ara ja és sabut per tots que la Guàrdia Civil tenia constància que en l'explosió d'Alcanar havia possibles indicis que no es tractava d'un incident de gas ordinari. La manera en què es va desplomar l'edifici, la manipulació de bombones de gas i trossos de textos sospitosos, a més de veïns que manifestaven amb tota seguretat que en aquest immoble vivien a manera d'okupes un o diversos ciutadans d'origen magribí, donaven pistes que podria haver passat alguna cosa més que un simple fuita de gas i posterior deflagració. Es va saber també dels viatges dels components de la cèl·lula gihadista traslladant una gran quantitat de bombones de butà, mentre els Mossos d'Esquadra invertien recursos i energies a "estudiar" els perfils de membres de partits polítics, buscar comentaris segons ells xenòfobs i través de la Fiscalia de l'Odi ficar-los entre reixes. Això sí era greu, de gran interès i d'especial atenció policial, segons els càrrecs polítics oficials.

Però calia demostrar que "l'autogovern del Procés" podia amb tot i que no necessitaven ajuda de ningú. Gran error. Seguidament va arribar l'atropellament mortal a la Rambla de Barcelona i a la nit i després que el més alt comandament dels Mossos manifestés que "no es temia per cap atac imminent", es donava el mateix macabre guió al passeig marítim de Cambrils . Però allà hi havia els agents dels Mossos per parar-los els peus, uns agents que van saber reaccionar ràpid i de manera eficaç. Sense la seva acció, la quantitat de ferits i cadàvers a Cambrils hauria estat una altra terrible xifra.

Els terroristes, tant en aquests casos esmentats com en els de Sant Just / Diagonal i finalment Subirats (Alt Penedès), van ser els que van portar la iniciativa, mentre les indagacions per trobar el seu parador eren del tot inefectives igual que les unitats especials, que amb els seus cars equips van arribar tard en tots els casos, quan els agents a peu de carrer feien la feina. Aquests agents del carrer van estar al peu del canó encara que se'ls degui més de quatre mil euros a cadascun per les retallades d'aquests anys, mentre suma i segueix la factura per costejar l'aventura independentista.

No només la direcció dels investigadors va ser totalment oposada als passos seguits pels terroristes, sinó que no van voler col·laborar amb la resta de les forces i cossos de seguretat de l'Estat, quan haurien de ser aquests els que haurien de dur a terme la investigació del cas no només per la seva condició de policia estatal i les competències que els pertanyen, sinó per la seva experiència en el terreny, molt més àmplia, després d'anys de lluita antiterrorista.

Plataforma per Catalunya de Ripoll en data del 27 de juliol de 2016 ja va preguntar, mitjançant instància a l'Ajuntament de la localitat, pel moviment d'estrangers en un equipament municipal on pernoctaven, així com el seu estat i si havien passat per algun filtre administratiu o policial. A dia d'avui, encara no hi ha resposta. L'alcalde Jordi Munell sembla no estar per la tasca de procurar per la seguretat del seu poble, sembla que amaga informació. Molt al contrari, el seu discurs fins al moment no passa de paraules buides i estèrils reunions amb “parades” plenes d'autoritats, intentant donar la imatge de grandesa i unió.

Ripoll està mancat de policia, de seguretat, i no per falta d'efectius, però només compten els que depenen de l'autoritat de la Generalitat per fer-ho tot i no s'arriba a cobrir les necessitats, com ha quedat patent. "Els altres" no compten, i és un monumental error. Els gihadistes campen al seu aire pel poble passant inadvertits perquè ningú els vigila. La dement cursa de cavalls ha d'acabar sense més dilacions, sent necessari unir la informació i la cooperació entre cossos de seguretat i donar-li al ciutadà aquesta seguretat que mereix.

Plataforma per Catalunya, com ve demostrant en els pobles i ciutats on té representació, seguirà treballant per millorar aquesta situació. En localitats com Ripoll qui ens han necessitat ens han tingut al seu costat, fins i tot sense tenir representació al consistori. Per això i amb vistes a millorar aquesta situació molt més, PxC presentarà la seva candidatura a Ripoll a les eleccions municipals previstes per a 2019  tal com ja va fer l'any 2011, quan va obtenir un representant, i l'any 2015 que per circumstàncies polítiques no va poder reeditar el seu regidor al consistori.

Pel bé i la seguretat del nostre poble.