Dia internacional de la dona

10/03/2014 - Rubí

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

Igualtat d'oportunitats laborals per a les dones, protecció a la maternitat i defensa de les llibertats individuals enfront cultures misògines

Rubí | Redacció.- Amb motiu del Dia internacional de la dona l’agrupació local de Plataforma per Catalunya ha sortit al carrer per reivindicar avenços en l’àmbit laboral i social [veure enllaç].

Malgrat els drets i igualtats assolits en els últims temps respecte els homes, la crisi, l’atur i les reformes dels governs actuals han fet que la dona pateixi un retrocés en el món laboral. Les diferències amb el homes per accedir a un lloc de treball, promocionar i accedir a càrrecs d’alta direcció, i les diferències salarials, encara són evidents.

Garantir la viabilitat de la natalitat passa per donar facilitats per conciliar la vida laboral i la familiar. Les escasses ajudes que el govern destina a les dones treballadores amb fills fan que els naixements de criatures entre famílies espanyoles estigui en caiguda lliure.

Des de Plataforma per Catalunya defensem la família com a base de la nostra societat, i dificultant que les famílies puguin tenir el nombre de fills que estimin oportú, les institucions de govern estan condemnant a la desaparició la nostra existència com a poble.

Les dones embarassades han de rebre cobertura social perquè tenir un fill no sigui un impediment laboral ni econòmic, i no es vegin abocades a optar per l’avortament. Volem que les famílies puguin donar una vida digna als fills.

Totes aquestes demandes són del tot lògiques en una societat evolucionada com la nostra, per tant sobta que quan a Catalunya estem assolint una plena igualtat entre homes i dones es permeti la implantació de tradicions i religions on el menyspreu i la submissió de les dones és habitual. El vel i el burka, la poligàmia, la mutilació genital femenina i els matrimonis amb menors són pràctiques que atempten contra la dignitat de les dones.

Hem de garantir el ple respecte a les dones i frenar l’arribada de cultures que atempten contra el nostre model de convivència i contra la dignitat de la dona.

Notícies relacionades en altres mitjans de comunicació

RADIORUBI.FM | PxC de Rubí surt al carrer per reivindicar els drets de les dones

La secció local de Plataforma per Catalunya (PxC) va sortir al carrer amb motiu del Dia internacional de la dona. En un comunicat, PxC explica que ha repartit fulletons específics al voltant del 8 de març i han felicitat a les dones rubinenques pels drets e igualtats que han assolits durant aquets anys.

La formació que lidera a la ciutat Josep Maria Enguix creu que els dones han assolit un alt nivell d’igualtat vers els homes, però que “encara queda molt per fer”. Plataforma ha centrat la seva commemoració del dia de la dona en els aspectes laborals, les ajudes a la maternitat i “l’arribada de persones d’altres països amb tradicions i religions on el menyspreu i la submissió de les dones és habitual”. “El vel i el burca, la poligàmia, la mutilació genital femenina i els matrimonis amb menors són pràctiques que atempten contra la dignitat de les dones”, recorda el comunicat d’aquesta formació política que demana que s’exigeixi a les persones immigrades que “s’adaptin a les nostres tradicions i compleixin les lleis”.

Des del punt de vista de l’economia, plataforma creu que “la crisis, l’atur i les reformes dels governs actuals han fet que la dona pateixi un retrocés en el món laboral”. Així de denuncia “les escasses ajudes que el govern destina a les dones treballadores amb fills que fan que la natalitat entre famílies espanyoles estigui en caiguda lliure”.

DIARIDERUBI.COM | Plataforma per Catalunya demana a les dones immigrants que s’adaptin

Plataforma per Catalunya (PxC) va sortir al carrer el dia 8 de març, Dia Internacional de la Dona, per repartir fulletons a favor de la igualtat entre homes i dones, en favor de donar més ajudes socials per disminuir el nombre d’avortaments i per criticar les cultures que no respecten a les dones.

Segons Josep Maria Enguix, líder del partit xenòfob a Rubí, “sobta que ara que Catalunya està assolint la igualtat entre homes i dones, es permeti l’arribada a persones d’altres països amb tradicions i religions on els menyspreu i la submissió de les dones és habitual”. I afegeix que “el vel, el burka, la poligàmia, la mutilació genital femenina i els matrimonis amb menors” atempten contra la dignitat de les dones. Per aquest motiu, justifica Enguix, “hem d’exigir als immigrants que s’adaptin a les tradicions d’aquí i compleixin les lleis”.

D’altra banda, el líder de PxC a Rubí defensa la “família com a base de la societat” i considera que les escasses ajudes del govern a les dones treballadores són responsables “que la natalitat estigui en caiguda lliure”. Segons els postulats del partit dretà, “hi ha dones embarassades que creuen que tenir un fill ara és un impediment laboral i econòmic i es veuen obligades a optar per l’avortament”. / DdR