Maria Osuna: “l’alcalde Jaume Torramadé ha venut Salt als musulmans”

24/05/2012 - Salt

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

Plataforma per Catalunya planta cara a PP, CiU i dos regidors trànsfugues que permetran l’obertura de més oratoris musulmans a Salt

Redacció | Salt. – L’Ajuntament de Salt permetrà obrir centres de culte a tots els baixos dels edificis del barri centre i Massana. La modificació del PGOU per tal de poder tirar endavant aquesta mesura ha comptat amb els vots favorables de tots els membres de l’equip de govern convergent, els dos regidors trànsfugues i el del regidor del Part Popular, formació que recentment es va posicionar a favor de la construcció d’una nova mesquita a Arenys de Mar.

La portaveu del grup municipal de PxC a Salt, Maria Osuna, va manifestar el seu absolut rebuig a la mesura. “Ens oposem rotundament a aquesta modificació del Pla General d’Ordenació Urbana, i demanem a tots els grups municipals d’aquest consistori que pensin en les greus conseqüències que tindrà per al nostre municipi” –va dir.

La regidora identitària va demanar explicacions sobre l’aprovació d’una proposta que “no beneficia en res a la ciutat, i contribuirà a accentuar encara més la fractura social que pateix Salt. A aquest fet –va afegir– hem de sumar les molèsties que ocasionaran les aglomeracions, sobretot tenint en compte que la mesura afecta als barris amb una alta densitat de població”

La dirigent gironina va advertir que “portar un control de l’aforament esdevindrà una tasca impossible. És ben sabut que aquests centres excedeixen l’aforament màxim permès sistemàticament. Com pensen fer-ho?, posaran una persona perquè compti quanta gent entra i surt de cadascun dels locals?”.

L’equip de govern va mostrar-se incapaç de respondre a les preguntes plantejades, que van ser aplaudides pels assistents i van despertar l’ira d’un alcalde que fins i tot va amenaçar de desallotjar el ple.

Osuna va retreure a Torramadé i altres regidors convergents que saludessin efusivament els representants de les entitats musulmanes que van assistir al ple per ser testimonis d’una nova concessió de CiU envers la islamització de Catalunya. “Si CiU s’estimés aquesta ciutat la meitat que s’estima els immigrants, els veïns de Salt de tota la vida  li ho agrairien, per amb l’obertura de Nous Catalans ja han deixat palès que no els importa gaire deixar-nos una Catalunya sense identitat”.