PxC vol identificar l'ADN dels gossos per sancionar els propietaris incívics

23/02/2016 - Salt

Salt|Redacció.- La delegació de PxC a l'Ajuntament de Salt ha presentat una moció per tal d'intentar trobar una solució al problema en augment, dels amos incívics que no recullen les defecacions de les seves mascotes.

En aquest sentit, Plataforma per Catalunya demana a l'Equip de Govern que es modifiqui l'Ordenança de Tinença i control d'animals, per tal que sigui necessària la identificació d'ADN en registrar el gos. Així com establir un conveni amb els veterinaris del municipi per facilitar la identificació dels excrements.

Aquesta mesura ha de servir per identificar els amos incívics que no recullen les defecacions, però també per detectar tots aquells que abandonen el seu gos, per exemple. Per tant, no només és una mesura per resoldre l'incivisme, sinó també, per augmentar la seguretat dels animals” ha declarat el portaveu de PxC a Salt, Sergi Fabri. Qui, a més a més, ha anunciat que presentarà la moció a tots els Grups Municipals com més aviat millor per tal que puguin fer la seva aportació.

Cal destacar que a les ciutats on s'aplica aquesta mesura, la brutícia per excrements a la via pública s'ha reduït entorn un 80%, inclús abans d'entrar en funcionament.

Finalment Fabri ha manifestat que “el poble està fart de no poder caminar sense trepitjar defecacions de gos, és per tant obligació dels seus representants intentar trobar-hi una solució. Atès que des de l'Equip de Govern aquesta solució no arriba, intentem trobar-la nosaltres”.

PxC

Salt, 23 de febrer de 2016