Plataforma vol l'expulsió de Youssef Hriouech Raji i que se li imputi l'agreujant de racisme

18/12/2016 - Salt

La formació identitària demanarà també que l'Ajuntament es personi com acusació particular i que, si té nacionalitat espanyola, li sigui retirada.

Salt | Redacció.- Els esdeveniments que van tenir lloc el passat 9 de desembre han despertat la indignació en els veïns del municipi de Salt. Un grup de 5 persones van agredir brutalment a un noi de 17 anys quan sortia de l'institut Vallvera. En aparèixer la notícia als mitjans de comunicació sabem que per ara hi ha dos detinguts, un dels quals és major d'edat i respon al nom de Youssef Hriouech Raji.

El Grup Municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) a l'Ajuntament de Salt ha lamentat el silenci covard que sol acompanyar a aquests casos i ha comunicat que demanarà a l'Ajuntament que es presenti com acusació particular en el cas, que es demani l'expulsió de l'agressor, que se li retiri la nacionalitat espanyola, en cas que la tingui, i que el consistori demani l'agreujant per racisme envers els autòctons.

En aquest sentit el portaveu de la formació, Sergi Fabri, ha comentat que "aquest tipus d'agressions són una autentica vergonya. Des de PxC exigim que l'agressor detingut sigui expulsat del país i si té la nacionalitat espanyola, se li ha de retirar. És evident que no comprèn quins són els valors i els principis que regeixen a la nostra societat”.

A més a més, demanarem a l'Ajuntament que es presenti com acusació particular i que demani l'agreujant per racisme. Estem segurs, que si l'agressor fos autòcton, el primer delicte imputat hagués sigut aquest, però en canvi, quan es tracta de defensar a la gent de casa impera el silenci absolut"