Demanen la dimissió de l'Alcalde de Salt (ERC) i els seus socis de govern IPS-CUP

25/04/2017 - Salt

Salt|Redacció.- Un any més la diada de Sant Jordi al municipi saltenc haurà de ser recordada per la intolerància, coacció, amenaces i agressions que es van viure des de primera hora del matí. Prop de les 9.00, un grup de persones que repartia fulletons, entre els quals es trobava el professor de l'escola d'adults de Girona, Miquel Blanch, va intentar agredir el Regidor Sergi Fabri, que va rebre empentes i amenaces.

A les 11.30 aproximadament, una quarantena de persones, la majoria de Girona, es va col·locar davant la carpa del partit identitari per tal de cridar proclames contra la formació i va ser a partir d'aquest moment que ja no es va poder passejar tranquil·lament pel passeig on es celebrava la diada.

En passar una hora aproximadament, els violents van situar uns plafons grans, fets amb fusta i els van empènyer fortament contra els dos regidors al municipi i els veïns que eren comprant-los roses, la qual cosa va haver de motivar la rapida intervenció dels agents de l'Àrea de Recursos Operatius (ARRO) dels Mossos d'esquadra, per tal d'evitar que la sang arribes al riu i va ser a partir d'aquí que la carpa va estar custodiada durant unes hores.

Des de Plataforma per Catalunya s'ha lamentat que sigui la quarta vegada que la mateixa entitat fa aquest tipus d'accions, destrossant el Sant Jordi, segurament sense cap mena d'autorització i l'Ajuntament no hagi pres mesures jurídiques. A més a més s'ha recordat que tant Canviem Salt (EUA-ICV-PODEMOS) i Independents per Salt – CUP (IPS-CUP), que està al govern, fan difusió d'aquestes concentracions violentes i agressives i en celebren les conseqüències. Però per si això no fos suficient el mateix Alcalde de Salt, Jordi Viñas i Xifra es nega a condemnar els fets.

En referència a tot el succeït, el Regidor i Portaveu de PxC a l'Ajuntament de Salt, Sergi Fabri ha manifestat que “analitzant tot en el seu conjunt està clar que estem vivint en una dictadora on no pensar com el regim vol dir ser assetjat i lesionat, sempre amb la complicitat dels grans mitjans de comunicació, que quan els violents són -els seus- callen”.

“Salt és l'únic municipi català on els tècnics de l'Ajuntament es preocupen per fer una bona diada de Sant Jordi, el partit que portat la regidoria de cultura fa difusió d'una concentració violenta per destrossar-la, sense que li importi gens el poble”.

“La pregunta és, per què l'Ajuntament no ha denunciat encara a una entitat que ens ha destrossat la festa 3 anys consecutius, arribant a agredir els regidors del poble? Perquè l'alcalde de Salt no ha condemnat els fets? Tot plegat mostra que l'actual govern al municipi desconeix els principis bàsics i essencials de la democràcia, necessaris per exercir de càrrec electe amb el respecte i serietat que mereix el poble, per la qual cosa els demanem la dimissió”.