PxC destapa els vincles de l'islam radical amb la mesquita de Salt

29/06/2017 - Salt

Salt|Redacció.- El dimecres 28 de juny de matinada, van ser detinguts sis gihadistes en una operació antiterrorista conjunta entre diverses forces de seguretat d'Alemanya, Regne Unit i Espanya. Se'ls acusa d'integració a l'organització terrorista Estat Islàmic. Entre ells es va detenir a Birmingham el seu líder, Tarik Chatlioui.

Tarik Chatlioui a la mesquita de Salt

Tal com recullen diversos mitjans de comunicació d'arreu d'Europa, el líder musulmà dirigia una cèl·lula encarregada d'adoctrinar i reclutar joves per fer la gihad i és un dels principals recaptadors de fons per la construcció de mesquites salafistes a Europa.

Com va recollir El Punt /Avui el 18 d'octubre de 2014, Tarik Chatlioui va visitar la mesquita de Salt acompanyat del líder de la comunitat musulmana al municipi, Mohamed Attaouil, els quals apareixen en un vídeo demanant diners per acabar la construcció.

VIDEO: https://www.youtube.com/watch?v=U1UTGQOzCAI

En aquest sentit PxC ha considerat que “el vincle de l'islamisme radical amb la mesquita de Salt és clar, tal com han advertit els serveis d'intel·ligència una vegada i una altra. Un centre de culte d'aquestes característiques és un greu perill pel municipi i pels valors i principis democràtics de la societat en la qual vivim”. Així mateix, Plataforma per Catalunya ha lamentat que l'Ajuntament de Salt permeti que entitats registrades al nostre municipi, en aquest cas l'associació islàmica Imam Malik, tinguin el suport de predicadors radicals com Tarik Chatlioui i a més a més Plataforma reafirma que cal que es cessin les activitats a la mesquita.

ENLLAÇOS RELACIONATS

>http://www.elpuntavui.cat/article/24-puntdivers/4-divers/786958-el-fiscal-demana-25-anys-de-preso-per-al-lider-musulma-de-salt-attaouil.html

>https://gaceta.es/europa/yihadistas-mallorca-yihad-20170629-1156/

>http://www.telegraph.co.uk/news/2017/06/28/birmingham-counter-terror-arrest-alleged-spiritual-leader-majorca/