La regidora Menchu Martí fa públics els desorbitats guanys que l'alcalde de Sant Adrià del Besòs obté pels seus múltiples càrrecs

12/03/2012 - Sant Adrià de Besòs

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

El govern municipal decideix restringir la difusió de la revista municipal arran de la denúncia pública de la portaveu de PxC per les elevades retribucions de l'alcalde

En l'últim nombre de la revista municipal de l'Ajuntament de Sant Adrià, Viure Sant Adrià, la regidora de PxC Menchu Martí fa públic per a coneixement dels veïns la quantiosa suma de diners que s'embutxaca l'alcalde del PSC anualment a costa de les diferents entitats públiques a les quals pertany.

Als 55.000€ anuals com a alcalde de la ciutat se sumen altres 31.000 € en concepte de dietes per presidir el Consell Comarcal del Barcelonès, entitat “molt qüestionada per les seves escasses competències” –ha afirmat la regidora identitària. Assistir a les poques reunions que se celebren en el Consell de l’Àrea Metropolità de Barcelona (AMB) li reporta altres 4.492 € que eleven els seus guanys anuals a més de 90.000€ a compte dels ciutadans. Una suma que l'alcalde s'ha apressat a qualificar d'enganyosa i inexacta, i que “no obstant això no s'ha atrevit a desmentir-la per la seva irrefutable veracitat” –ha sentenciat la portaveu identitària.

Davant la denúncia de la regidora de PxC el govern municipal format per PSC i ICV ha pres la decisió de restringir el repartiment de la premsa municipal. A partir del nombre de març, en el qual es desvetllen els engruixats ingressos de l'alcalde, la publicació ha passat de rebre's gratuïtament en tots els domicilis de la ciutat a distribuir-se solament en dependències municipals i alguns comerços.

Menchu Martí ha definit aquesta maniobra com “una forma de censura perquè els ciutadans de Sant Adrià no tinguin accés a la informació que a l'alcalde no li interessa que es faci pública”. També s'ha suprimit l'espai dedicat a les votacions i les mocions presentades en els plens “amb el que en realitat es busca que els ciutadans no coneguin les propostes dels altres grups de l'oposició posant com a excusa la crisi” –ha denunciat la regidora identitària.

"No obstant això –ha prosseguit –cap grup municipal del consistori (PSC, ICV-EUiA, PP i CiU) va mostrar aquesta mateixa sensibilitat amb la greu situació econòmica quan va votar en contra d'una moció que va presentar PxC per suprimir-nos la paga extra de Nadal als regidors i l'alcalde de la nostra ciutat. En això sí que es posen tots d'acord. Es retallen despeses d'unes partides miserables per intentar censurar i emmordassar a l'oposició, però d'austeritat en partides pressupostàries amb molt més pes, quan els toca les seves butxaques, ni parlar-ne”.

Martí ha denunciat que “l'alcalde i el seu grup municipal estan exercint d'oposició de l'oposició en lloc de dedicar-se a governar la ciutat, cosa que honra a PxC, perquè posa de manifest qui és l'única i autèntica oposició”.

La regidora de Plataforma per Catalunya s'ha mostrat ferma en el seu “compromís amb els veïns per desemmascarar les prebendes, sous i dietes dels polítics, així com vetllar pel compliment de les lleis de les quals més d'una vegada el consistori ha fet desistiment de les seves funcions i la defensa de la gent de casa, del seu comerç, treball, drets, tradicions i identitat” –ha conclòs.