Prospera una moció per demanar l'alliberament de la jove catòlica condemnada a la forca al Paquistan

29/03/2012 - Sant Adrià de Besòs

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Redacció | Sant Adrià de Besòs.- El ple de Sant Adrià de Besòs ha aprovat per unanimitat la moció presentada pel grup municipal de Plataforma per Catalunya per reclamar l'alliberament de la jove catòlica pakistanesa Àsia Bibi, condemnada a morir a la forca per les autoritats del país asiàtic pel delicte de blasfèmia contra Mahoma.

Totes les forces de l'ajuntament sense excepció (PSC, PP, ICV i CIU) van demanar presentar de manera conjunta la proposta impulsada per PxC. La regidora identitària Menchu Martí va ser l'encarregada de defensar en nom de tots els grups polítics de la ciutat el text que insta al Ministeri d'Afers exteriors espanyol, a l'ambaixada del Paquistan a Espanya i a la Conferència Episcopal espanyola a que pressionin per aconseguir l'alliberament de la jove catòlica, així com la revisió de la seva condemna i absolució. La moció també contempla una petició a les autoritats pakistaneses perquè acatin les normes internacionals en defensa dels drets humans i els compromisos internacionals per frenar la persecució de cristians en països on s'aplica la shària o llei islàmica.

Martí va apuntar que “és aberrant que en ple segle XXI una jove mare de 5 fills pugui ser condemnada a mort pel delicte de blasfèmia contra el profeta Mahoma. És aberrant que hi hagi lleis i governs que dictin condemnes a mort per delictes d'opinió.  És denigratn el paper de les dones que emana de la cosmovisió que l'Alcorà vol imposar i que hi hagi elements del calibre moral de l'imam de Terrassa a les nostres ciutats destil·lant el seu missatge.”

En clau local la regidora identitària va interpel·lar a l'alcalde davant l'alarmant proliferació de comerços regentats per asiàtics que en els últims temps s'estan assentant a la ciutat després de l'aprovació de les noves normatives dels governs de PP i CiU per liberalitzar salvatgement el comerç. Menchu Martí va denunciar que "aquestes reglamentacions de recent aprovació afavoreixen als comerços dels estrangers i les grans superfícies, i destrueixen el teixit comercial de les petites empreses".

La regidora de PxC va defensar "un model de comerç tradicional per a Sant Adrià que permeti conciliar la vida laboral i familiar i respecti el tancament de diumenges i festius com a símbol de les conquestes i assoliments socials que hem aconseguit els catalans, enfront del model ultraliberal d'obertura 24 hores i 365 dies que no respecta els assoliments socials i infringeix constantment les normatives sanitàries i laborals amb la incorporació de treballadors sense contracte i el desenvolupament de l'activitat comercial en condicions d'insalubritat."