Martí:

Martí: "el govern municipal se serveix de la política en benefici dels seus propis interessos"

03/08/2012 - Sant Adrià de Besòs

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Menchu Martí desvetlla la trama de interessos en les ajudes a l'estranger de PSC i ICV-EUiA

Després de l'escàndol destapat per Menchu Martí sobre la destinació de les ajudes municipals per a la cooperació, la regidora va liderar la presentació d'una moció conjunta per part de tots els grups de l'oposició (PPC, CiU i PxC) perquè se suspenguessin les convocatòries de subvencions de cooperació internacional en els futurs pressupostos de la present legislatura, atesa la situació econòmica i l'alt índex d'atur a la ciutat.

La dirigent identitària també va demanar que es modifiqui el crèdit de la partida pressupostària de 67.182,10 € destinada a projectes de cooperació internacional en 2012, pendent d’aprovar a causa de les presumptes irregularitats denunciades per PxC, i que es destinés aquesta quantitat a ajudes per a famílies i nens en situació de risc a la ciutat. La proposta es va topar amb la negativa del govern municipal.

Martí va advertir que “PSC i ICV-EUiA destinen diners a associacions i ONG de fora de la ciutat incomplint les bases de la convocatòria feta per ells mateixos”. Va assenyalar a més l’ “immoral” de “regalar 12.818 € a un sindicat hondureny amic de CCOO i 12.476 € per a mares solteres al Marroc com si no hi hagués mares solteres que necessiten ajuda a Sant Adrià”.

La regidora va destacar el “fariseisme” d'ICV-EuiA en posicionar-se en contra de les privatitzacions en el sector públic mentre deixa en mans d'una entitat privada la gestió de la regiduria de Solidaritat.

En aquest sentit Martí va recordar que “el 42% del pressupost municipal es destina a pagar sous de personal, per la qual cosa la gestió de la regiduria en qüestió hauria de ser a càrrec de personal del consistori”.

La portaveu va descobrir davant el ple una nova trama d'interessos en desvetllar que l'empresa en qüestió, que es basa en l'ideari del Moviment Laic i progressista, té contractada per a aquest servei a una candidata d'ICV-EuiA en les passades eleccions municipals, i el seu secretari general és membre de l'Executiva del PSC.

Martí va assegurar que “els fets posen de manifest que el govern municipal se serveix de la política en benefici dels seus propis interessos”.