Reclam per la fi de degoteig de recursos municipals per a altres països

11/03/2013 - Sant Adrià de Besòs

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Plataforma per Catalunya prioriza la cobertura social dels veïns de Sant Adrià

Sant Adrià de Besòs | Redacció.- La regidora de Plataforma per Catalunya a l’Ajuntament de Sant Adrià de Besòs Menchu Martí ha advocat perquè els diners municipals reverteixin en un benefici per a la ciutat i els seus veïns.

Per aquest motiu ha qualificat de políticament inoportuna l’existència del Consell Municipal de Cooperació i Solidaritat, que preveu destinar 140.248 euros a projectes en d’altres països amb diners públics tal i com reflecteixen els pressupostos d’enguany. “Una ciutat amb greus problemes econòmics i socials amb gairebé 4.000 desocupats necessita tots els recursos disponibles per a la cobertura social dels seus veïns” –afirma Martí.

La portaveu identitària ha votat en contra del Reglament del Consell Municipal de Cooperació i Solidaritat esgrimint a més “els antecedentes de partidisme, politització i presumptes irregularitats que fins el moment ha envoltat l’actuación del Departament de Solidaritat, així com la seva instrumentalització a mode de joguina política sesgada a mans d’ICV-EUiA.”

En aquest sentit ha recordat les denúncias per presumptes irregularitats trobades en les bases i en la concessió de les subvencions a les ONG i entitats per a ajudes internacionals per part de l’ajuntament.

La portaveu municipal identitària ha insistit en la subjectivitat militant, quan no la manca de total objetcivitat de molts dels membres, entitats i associacions que conformaran aquest Consell, ja sigui per pertinença ideològica o per ser els membres d’aquest Consell els qui aprovaran les subvencions que atorgaran a entitats a les que ells mateixos pertanyen.