La incongruència del govern municipal al descobert

02/12/2013 - Sant Adrià de Besòs

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

L’Ajuntament es posiciona contra els productes de casa mentre subvenciona el consum de productes originaris de l’estranger

Sant Adrià de Besòs | Redacció.- L'equip de govern vota en contra de la moció presentada per Plataforma per Catalunya per defensar el consum de productes de proximitat mentre subvenciona un cafè fet a Centreamèrica i l’Àfrica.

En l'últim ple municipal l'equip de govern (PSC+ICV-EuiA) va votar, al costat del PP i l'abstenció còmplice de CiU, en contra de la moció presentada per la regidora identitària Menchu Martí en la qual demanava fomentar i incentivar els anomenats productes de proximitat, elaborats o recol·lectats en el nostre entorn més immediat i que potencien les relacions humanes, l'eficiència energètica, el respecte al medi ambient i la protecció dels llocs de treball de la nostra comunitat amb condicions laborals justes.

Mentrestant el mateix ajuntament ha aprovat la distribució i subvenció a la ciutat d'un cafè "solidari" - barreja fet a Chiapas i Àfrica- de les seves ONG amigues que parasiten de les subvencions públiques.

La regidora de Plataforma per Catalunya els va etzibar que "en lloc de donar suport a iniciatives per reactivar l'economia a la nostra ciutat i el seu entorn més immediat, recolzant als nostres petits productors, cooperativistes i agricultors, vostès prefereixen incentivar i subvencionar els productes de fora. En lloc de solidaritzar-se i cooperar amb els nostres ciutadans per fomentar ocupació aquí, vostès es gasten els diners dels adrianencs per promocionar els productes d'allà. Es gasten els diners en solidaritat amb els productes de fora abans que recolzar als nostres propis”.