Davant d'un lloc de treball, primer els de casa

05/03/2014 - Sant Adrià de Besòs

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

Plataforma per Catalunya demana que els treballadors espanyols tinguin prioritat per accedir als 38 llocs de treball del plans locals d’ocupació

Sant Adrià de Besòs | Redacció.- El grup municipal de Plataforma per Catalunya ha presentat la seva proposta per tal de fixar els criteris de selecció dels demandants de feina pels plans d’ocupació municipals que donaran treball a 38 treballadors.

La portaveu de Plataforma per Catalunya a l’Ajuntament,  Menchu Martí, ha entregat a la Mesa encarregada d’elaborar el procediment de selecció de places un document que demana la prioritat de contractació per als treballadors espanyols.

Entre d’altres aspectes Martí demana també que als plans, finançats per l’Àrea Metropolitana i la Diputació de Barcelona, puntuï el fet de tenir una persona amb discapacitat a càrrec o ser aturat de llarga durada.

Resum del document

CRITERIS I PROCEDIMENT A EMPRAR PER A LA SELECCIÓ DELS ATURATS EN ELS PLANS D'OCUPACIÓ TEMPORAL MUNICIPALS 2014

CRITERIS A SEGUIR PER ATORGAR PUNTUACIÓ ALS SOLICITANTS PER PODER ACCEDIR AL SORTEIG DE LES PLACES OFERTES:

1-. NO HAVER ESTAT SELECCIONAT EN CAP ALTRE PLA D'OCUPACIÓ, TALLERS OCUPACIONALS O SIMILARS A SANT ADRIÀ NI A CAP ALTRA CIUTAT AMB UNA ANTERIORITAT DE 3 ANYS.

2.- PRIORITAT EN LA SELECCIÓ PER A:

- DONES

- JOVES

- MÉS GRANS DE 45 ANYS

- ATURATS DE LLARGA DURADA

- ATURATS SENSE PRESTACIONS

- INTEGRANTS DE FAMÍLIES NOMBROSES AMB TOTS ELS SEUS MEMBRES A L’ATUR

-COL·LECTIUS EN RISC D'EXCLUSIÓ SOCIAL SEMPRE QUE NO ES CONTRAVINGUIN ELS RESTANTS CRITERIS I REQUISITS EXPOSATS EN AQUEST DOCUMENT

-AQUELLS SOL·LICITANTS QUE TINGUIN Al SEU CÀRREC A PERSONES AMB DISCAPACITATS.

3.-TENIR LA RESIDÈNCIA REAL A SANT ADRIÀ DE BESÒS. ELS DEMANDANTS DE TREBALL HAURAN DE DEMOSTRAR ESTAR EMPADRONATS  AMB LA PRESENTACIÓ DE FACTURES O JUSTIFICANTS DEL MES ANTERIOR A LA CONVOCATÒRIA QUE ACREDITIN EL SEU ARRELAMENT REAL A LA CIUTAT. S’EXIGIRÀ UNA ANTIGUITAT D'EMPADRONAMENT DE 3 ANYS COM A MÍNIM.

4.-PRIORITZAR L'ACCÉS ALS SOL·LICITANTS D'OCUPACIÓ QUE TINGUIN LA NACIONALITAT ESPANYOLA AMB MAJOR ANTIGUITAT

5.-ESTAR MANCAT D'ANTECEDENTS PENALS I CRIMINALS.

6.-NO HAVER RESIDIT O TREBALLAT IL·LEGALMENT EN CAP ALTRE PAÍS.

7.-QUE LA SELECCIÓ DE LES PLACES ES COBREIXIN MITJANÇANT UN SORTEIG PÚBLIC EN EL QUAL ENTRIN TOTS ELS ASPIRANTS QUE COMPLEIXIN ELS ANTERIORS REQUISITS I TINGUIN LA PUNTUACIÓ REQUERIDA PER OPTAR A ELLES.

TANT A LES PLACES OFERTES QUE NO REQUEREIXIN QUALIFICACIÓ PROFESSIONAL COM EN AQUELLES DE MÉS CAPACITACIÓ PROFESSIONAL -AQUESTES ÚLTIMES DESPRÉS DE LES ENTREVISTES PERSONALS I POSTERIORS PROVES DE CONEIXEMENTS TÈCNICS SIS’ESCAGUESSIN-, ES COBRIRAN MITJANÇANT SORTEIG ENTRE TOTS ELS QUE ENTRIN DINS DEL PERFIL REQUERIT SENSE CAP PREFERÈNCIA.