NO als acomiadaments. Treball sí, drets també

21/05/2014 - Sant Adrià de Besòs

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

Plataforma per Catalunya mostra la seva solidaritat amb els treballadors de Schott Ibérica davant l’ERO anunciat per l’empresa i presentarà una moció de suport als afectats

Sant Adrià de Besòs | Redacció.- Davant l’ERO que la direcció de la companyia de fabricació de tubs de vidre per a ús farmacèutic Schott Ibèrica ha anunciat a la seva plantilla, la delegació local de Plataforma per Catalunya manifesta públicament el seu total suport als treballadors afectats.

La direcció del centre al·lega causes productives, organitzatives, econòmiques i tècniques per justificar l’ERO que deixarà al carrer 112 empleats dels 127 que treballen a la planta que té al carrer Pi i Gibert de la ciutat.

Aquestes causes contradiuen les afirmacions del comitè d'empresa, que assenyala que els beneficis que genera la planta catalana són més grans dels previstos i també més grans dels que obté a Alemanya, per la qual cosa el tancament solament respondria a criteris empresarials estructurals amb l'objectiu de deslocalitzar la filial espanyola de l'empresa a Alemanya.

Des de Plataforma per Catalunya sempre hem advocat per vincular els salaris a la productivitat per la qual cosa ens oposem frontalment a l'acomiadament de la gairebé totalitat dels treballadors de l'empresa.

Molts d'aquests treballadors són veïns de la nostra ciutat, amb famílies i fills al seu càrrec, donant-se la trista situació que Sant Adrià és l'única ciutat del Barcelonès Nord en la qual l'atur va augmentar el passat mes d'abril, fins arribar a les 4.092 persones desocupades.

Igualment transmetem el nostre suport al comitè d'empresa i a les seves reivindicacions i accions per impedir l’ERO i els acomiadaments davant la propera reunió que han de tenir amb la direcció de la companyia.

Com a mostra de suport el grup municipal de Plataforma per Catalunya a Sant Adrià de Besòs presentarà una moció de solidaritat i de suport als treballadors de Schott Ibèrica al ple de maig.