La seguretat, una prioritat

17/10/2014 - Sant Adrià de Besòs

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

Plataforma per Catalunya denuncia les precàries condicions en les que treballa una plantilla de Policia Local mancada d’efectius

Sant Adrià de Besòs | Redacció.- Plataforma per Catalunya ha denunciat mancances en la plantilla de la Policia Local i la precarietat dels equipaments amb els que treballen.

La portaveu a l’Ajuntament, Menchu Martí, ha reclamat dotar dels mitjans adequats als agents perquè puguin desenvolupar la seva labor amb eficàcia i fer front al creixent incivisme i a l'augment de la criminalitat.

Des de l'any 2011 han quedat vacants 15 places d'agents de la Policia Local, havent amortitzat l'equip de govern la meitat d'elles.
Per l’any que ve -casualment l'any de les eleccions municipals- han promès contractar 5 places noves per cobrir les baixes per jubilació. Tot i així faltaran 10 places més com a mínim per poder completar la plantilla, que té una mitjana d'edat de 49 anys, per la qual cosa en pocs anys una gran part passarà a segona activitat i amb prou feines hi haurà agents de carrer.

Hi ha descontent i malestar en la plantilla per les condicions laborals, ja que se'ls obliga a fer hores extra a força de decrets i la comunicació que hauria d'haver-hi entre els agents i els seus responsables polítics és insuficient. A més el material està vell i en pèssim estat: només hi ha 9 armilles antibales, pràcticament caducades i malament conservades.

La flota de vehicles policials té molts anys i requereix una urgent renovació. Hi ha cotxes patrulles amb més de 12 anys i una de les furgonetes compta amb més de 20, la qual cosa comporta que amb freqüència hi hagi més vehicles reparant-se i en el garatge que operatius.