David Parada: “demanem el tancament de Claus perquè les pèrdues a les societats municipals podrien arribar als cinc milions d'euros”

04/06/2012 - Sant Boi de Llobregat

Sant Boi.- El passat 29 de Maig es va celebrar l'últim ple municipal en el qual es debatia el tancament de l'exercici 2011 de les empreses municipals Igualsom, Coressa i Claus. David Parada, portaveu del Grup Municipal de Plataforma per Catalunya (PxC), va argumentar el vot en contra de la formació “perquè cap grup de l'oposició estava integrat en el consell d'administració de les societats, veritable òrgan de gestió, demostrant per part de l'equip de govern de PSC-ICV una opacitat evident”, i va continuar denunciant “que les societats no presenten uns comptes reals ja que no han tingut en compte la depreciació dels actius a causa de la greu crisi econòmica, que en aquest cas, haguessin donat quantioses pèrdues que no es volen reconèixer”, i va aprofitar per recordar “que l'informe d'auditoria solament té en compte que els nombres quadrin, no que els diners estigui ben gestionat o s'hagin administrat de forma correcta els recursos i les societats”.

Parada va tenir també paraules destacades per Coressa comentant “que és un secret a veus la mala praxi en la política de contractació laboral de la societat municipal”, i que “l'Ajuntament té serveis subcontractats que altres municipis realitzen directament des del consistori o tenen veritables subcontrates a preus competitius, però Coressa és utilitzada per fugir de la legislació laboral i de contractació molt més estricta que regeix als Ajuntaments” i ho va argumentar recordant la denúncia que va fer en el seu moment “quan a través de Coressa es volia cobrar el manteniment d'una instal·lació municipal amb un 50% més de cost que la oferta de la gestió privada”.

Per finalitzar Plataforma per Catalunya va demanar el tancament ordenant de l'empresa municipal d'habitatges Claus, que junt amb les altres societats municipals suporta més del 50% del deute municipal amb gairebé 25 milions d'euros. PxC considera “que de moment no s'ha volgut reconèixer les pèrdues per no desgastar la imatge del govern, però si se segueix per aquest camí els ciutadans seran els que hauran d'assumir-la via impostos municipals, ja que els preus dels immobles estan valorats entre els 180.000 € i 340.000 €, preus actualment no comercials i que la via del lloguer solament aconseguirà depreciar més el valor dels actius. El portaveu de PxC, va considerar “una incongruència que Claus vengui els pisos més cars de Sant Boi, fins i tot amb mòdul de VPO, així com la decisió de crear-la muntant una frustrada promotora immobiliària per treure rendiment econòmic i no enfocar la societat en la construcció d'habitatge social destinat a les persones que tenen dificultats d'accés al mercat de l'habitatge”. Parada va considerar també “escandalós que la societat tingui un deute de 14 milions d'euros garantits tan sol per 38 pisos amb els seus corresponents locals i places d'aparcament” i va dir que era impossible “que la societat tal com diuen els seus gestors hagi donat beneficis aquest any", i va demanar amb contundència "que es liquidi per no augmentar la sagnia de pèrdues que va assegurar que podrien arribar fins als cinc milions d'euros”.