Català - Castellà
explica'ns
93 119 03 33
PxC Youtube PxC Twitter PxC Facebook
segueix-nos

Notícies municipals

José Real

José Real "Eurovegas solament portarà més immigració, inseguretat i un model productiu nefast pel Baix Llobregat"

15/06/2012 - Sant Boi de Llobregat

El regidor de PxC a Sant Boi de Llobregat José Real, membre del Consell Municipal de Medi ambient i Sostenibilitat, ha signat el manifest impulsat per diferents entitats que reafirma el compromís de la formació identitària en contra de la instal·lació d'Eurovegas.

El portaveu de PxC a l'Ajuntament de Sant Boi, David Parada, ha volgut recordar que “PxC va ser el primer partit en promoure diferents mocions als Ajuntaments de Viladecans i Sant Boi per debatre la implantació d'aquest projecte, i així aconseguir que les altres formacions polítiques que fins al moment havien romàs en silenci es pronunciessin”.

Enllaç a l'article de David Parada sobre el posicionament de Plataforma per Catalunya (PxC) respecte al projecte Eurovegas: http://paradaperezdavid.blogspot.com.es/2012/05/eurovegas-y-sant-boi.html 


Enviar notícia per correo





  • Facebook
  • Google Plus
  • Twitter
  • Tuenti
  • Email
Compartir aquesta notícia
Notícies relacionades en altres mitjans de comunicació

www.davidparada.com // Eurovegas y Sant Boi

EUROVEGAS Y SANT BOI


Hace ya muchas semanas que se habla sobre el proyecto de instalación de un macro-complejo de ocio en nuestra comarca. El gobierno de la Generalitat de Catalunya se ha reunido varias veces con el magnate y presidente del holding Las Vegas Sand Coorporation, Sheldon Aldeson, delante de la posibilidad de instalar el que los medios de comunicación llaman Eurovegas.

Se que para los 8.450 santboianos que están en el paro es difícil negarse ante una promesa tan golosa, pero antes de aceptar a cualquier precio la instalación de un complejo de estas características tendríamos que valorar bien todas las opciones. Con este objetivo el Grupo Municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) presentará una moción en el próximo pleno del Ayuntamiento de Sant Boi para debatir sobre una instalación que podría cambiar radicalmente la fisonomía de nuestra ciudad. Nosotros entendemos que cualquier proyecto industrial o empresarial que se adapte a la ley es justo, otra cosa es la ética empresarial que aplique, pero de momento Las Vegas Sand ha presentado una serie de peticiones no reguladas y en algunos casos ilegales dentro de nuestro marco legislativo que tendrían que tener una respuesta más seria de la administración para no para crear indefensión ante otros empresarios o emprendedores, y poder acompañarlas de una valoración sobre las posibles consecuencias colaterales ante la cesión del Govern de la Generalitat y el Gobierno Central.

Hay una que nos preocupa de forma flagrante y es la petición de modificar de la Ley de Extranjería para reducir la tramitación de los permisos de trabajo que la sociedad quiera ejecutar. Esto provocaría un efecto llamada de obra barata que complicaría la ya difícil situación con la inmigración en nuestro país, y demuestra que precisamente los trabajos que promete este complejo no serán para mano de obra de casa, sino para mano de obra barata que tanta competencia desleal a generado a nuestros trabajadores autóctonos. Otras peticiones son la excepción del pago de las cuotas de la Seguridad Social, que supondría una agravio comparativo con nuestras empresas, así como permitir la entrada de menores y liquidar el censo de ludópatas, beneficios fiscales y modificar la legislación de blanqueo de capitales, propuestas de difícil cumplimiento sin generar en esos terrenos un paraíso fiscal.
La ubicación sería el parque agrario del delta del Llobregat, en el que Sant Boi sería parte actora importante y afectaría a diferentes espacios de protección ambiental y territorial que pondrían en peligro algunas zonas del delta que representa la zona más fértil del Area Metropolitana de Barcelona y reconocida por los expertos como una de las zonas más importantes de Europa en la gestión agrícola peri urbana.
Así quedaría según las informaciones aparecidas en la prensa el proyecto en el delta del llobregat.
 Sant Boi sería actor principal de la instalación.

Desde Plataforma per Catalunya (PxC) consideramos que para salir de la crisis tenemos que apostar por el crecimiento y la ocupación, la formación cualificada de los trabajadores y la dinamización del tejido empresarial, apostar realmente por el I+D+i, la promoción de políticas industriales y la re-industrialización frente a los mercados exteriores con la protección de nuestros productos frente a los que nos envía el mercado asiático o la agricultura marroquí. También apostamos por potenciar nuestra marca turística Catalunya o Barcelona que actualmente tiene un prestigio que podría verse afectado si aceptamos un proyecto que según un estudio policial atraerá nuevas mafias y nuevos tipos de delincuencia que se pueden contrastar con lo que sucede actualmente en ciudades con instalaciones similares como Macao o Las Vegas.

Los Ayuntamientos tienen mucho que decir, y encontrar un encaje que no vulnere la autonomía local delante de la opacidad de la administración será difícil. Los parados y las familias esperan soluciones pero quizá tendríamos que empezar por equilibrar nuestra balanza comercial restringiendo la entrada de determinados tipos de mercancías en nuestros puertos y protegiendo nuestra economía para volver a crear puestos de trabajos industriales en nuestra casa.

PROPOSTA DE POSICIONAMENT DEL CONSELL DEL MEDIAMBIENT I SOSTENIBILITAT

PROPOSTA DE POSICIONAMENT DEL CONSELL DEL MEDIAMBIENT I SOSTENIBILITAT

El Consell de Mediambient i Sostenibilitat de Sant Boi de Llobregat fa manifest el seu posicionament contrari al projecte conegut com “Eurovegas”, així com contra qualsevol altre projecte que representi la destrucció de l’equilibri territorial, i que representi la destrucció i malbaratament dels espais naturals, protegits o no, el no respecte dels hàbitats naturals, el terrenys agrícoles, les connectivitats socials i estructurals entre municipis, l’excessiu consum energètic i de recursos naturals, la desaparició de bens culturals, la generació d’un alt impacte visual, l’eliminació dels drets socials i laborals, la propiciació d’activitats il·legals i d’explotació de éssers humans. En resum que posin en perill el model de Ciutat defensat per les entitats i la ciutadania de Sant Boi, que pretén evitar el deteriorament ambiental i social, el malbaratament del territori i la intenció de preservar-lo per les generacions futures, i expressat en els compromisos de sostenibilitat referendats en l’Agenda 21. Creiem que hi ha més i millors oportunitats de desenvolupament econòmic compatibles amb els objectius de sostenibilitat.

És per tot això que demanem als Representants Municipals que conformen l’Ajuntament destinar tots els esforços necessaris per aconseguir la protecció i continuïtat dels espais naturals i el projecte de sostenibilitat compromès mitjançant l’Agenda 21. Així com elaborar un pla de desenvolupament agrícola, compartit amb la pagesia i la ciutadania, que permeti al sector primari devenir un motor econòmic pel Delta, amb cultius naturals i de qualitat, cada vegada més demanats pels consumidors, a la vegada potenciar projectes d’investigació que millorin la qualitat i el rendiment agrícola de forma que el valor afegit del producte obtingui tingui altes rendibilitats, d’aquesta manera es poden crear llocs de treball de manera estable i compromesos socialment. Tot plegat milloraria la situació natural, social i econòmica del Delta, sense malbaratar el territori i els seus recursos i sense comprometre’ns davant de les generacions futures, objectiu d’aquest Consell.

Donar-me d'alta Donar-me de baixa

Blocs

PxC a Youtube