David Parada:

David Parada: "la construcció de l'escola ha de ser una prioritat absoluta"

13/09/2012 - Sant Boi de Llobregat

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

PxC denuncia l’incompliment de Generalitat i Ajuntament en la finalització de les obres de l’escola Antonio Gaudí de Sant Boi que deixarà fins a 500 alumnes sense centre escolar

Sant Boi de Llobregat | Redacció.- El portaveu de Plataforma per Catalunya a l’Ajuntament de Sant Boi de Llobregat, David Parada, ha denunciat que el Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya i el tinent d’alcalde d’Educació de la ciutat, Luis Pérez, han deixat a molts nens santboians sense centre escolar.

El dirigent identitari ha manifestat que a l’incompliment en els terminis de construcció del nou centre s’ha sumat la desídia mostrada per la corporació local de Sant Boi, que ha obviat la seva responsabilitat, s’ha desentès i ha mentit reiteradament als pares.

Parada denuncia que “la previsió d’incompliment en la finalització de les obres es coneixia des de feia molt de temps i no es va informar als pares fins al passat mes d’agost”. Actualment els nens assignats a l’escola Antonio Gaudí estan ubicats a l’Escola Marianao, que ha vist agreujada la seva situació en clausurar quatre aules que estaven en estat de semirruina i no van superar la inspecció. Actualment 1.500 alumnes estan ocupant uns centres escolars amb capacitat de fins a 1.000 alumnes entre les Escoles Marianao i Sant Boi.

El portaveu de Plataforma per Catalunya proposarà a l’Ajuntament de Sant Boi que el consistori avanci els diners necessaris per a finalitzar les obres del centre escolar inacabat, quantitat que podria ascendir fins a 900.000 €, i posteriorment demanar l’abonament de l’import a la Generalitat tal i com s’ha fet en altres ocasions.

En aquesta línia David Parada ha assenyalat que aquesta obra ha de ser una prioritat absoluta, pel qual l’Ajuntament s’ha de posar al front dels veïns.

Davant l’argument de la manca de recursos econòmics, el dirigent identitari ha assenyalat que “simplement s’ha de repassar l’hemeroteca per descobrir les coses tan absurdes i no prioritàries que el govern municipal de PSC-ICV encapçalat per l’alcalde Jaume Bosch finança amb els recursos de tots els santboians”.

Parada ha lamentat que els polítics no estiguin a l’alçada de les circumstàncies quan els ciutadans de Sant Boi ho necessiten després de la desídia manifesta de les administracions en el seu intent per traslladar-se les responsabilitats d’una a altra institució.