Cinema col·loqui pels drets i llibertats de la dona

11/03/2013 - Sant Boi de Llobregat

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Plataforma per Catalunya reivindica la llibertat i els drets de la dona davant de l’amenaça misògina islamista

Sant Boi de Llobregat | Redacció.- La delegació local de Plataforma per Catalunya ha organitzat un cinema col·loqui per debatre els perills que suposa per a les dones la implantació de l’islamisme a Catalunya.

La projecció del documental “L’opressió de la dona a l’Afganistan” ha servit perquè Menchu Martí i Araceli Bundó, regidores de Plataforma per Catalunya a Sant Adrià de Besòs i El Vendrell, desgranessin la situació d’indefensió que pateixen les dones afganes sota el jou de l’islamisme radical, que legitima i promou els càstigs físics i anul·la els seus drets com a persona.

L’acte també ha comptat amb la participació d’Enriqueta Vaquera, històrica lluitadora pels drets de la dona i membre de Plataforma per Catalunya en el Consell de Dones de Sant Boi.

En el col·loqui s’ha posat sobre la taula el vel islàmic, la submissió al marit, els matrimonis forçats i els tribunals islàmics com a exemples del tracte vexatori que pateixen les dones i que estan sent importats a Catalunya de la mà de les onades migratòries procedents de països musulmans.

Les tres ponents han fet una crida perquè les dones facin front comú davant els postulats retrògrades de l’islam que amenacen de dinamitar el marc de convivència del que s’han dotat els països europeus i que ha permès avançar en la lluita pels drets de la dona.