Per una rebaixa de la pressió fiscal als negocis de Sant Boi

15/04/2013 - Sant Boi de Llobregat

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Plataforma per Catalunya dóna suport als restauradors locals i demana la rebaixa del preu públic per instal·lar les terrasses de bars i restaurants, el més alt del Baix Llobregat

Redacció | Sant Boi de Llobregat.- El plenari municipal ha debatut l’aprovació de diverses al·legacions propostes per un grup de restauradors sobre les ordenances fiscals relatives als preus públics que es cobren per la instal·lació de les terrasses de bars i restaurants.

El regidor i portaveu de Plataforma per Catalunya a la localitat, David Parada, ha recordat que la rebaixa en les taxes per l’ocupació de la via pública per ubicar terrasses a Sant Boi és una revindicació que el grup municipal que encapçala ve defensant en el seu programa electoral. “Plataforma per Catalunya sempre ha denunciat la pujada constant d’impostos que practica l’Ajuntament, i més en aquests temps tan difícils de crisi econòmica”.

José Real, regidor de Plataforma a Sant Boi, afirma que aquesta alça en la pressió fiscal “demostra el poc interès de l’equip de govern format per PSC i ICV per reactivar l’ocupació i ajudar els empresaris locals”.

El regidor identitari ha reclamat la reactivació del sistema de pagament anterior a l’actual front les absurdes clàusules imposades per l’Ajuntament en el nou reglament, que obliga a contractar el servei de terrasses per un mínim de tres mesos.

Parada ha recordat que “la pressió política exercida en l’anterior negociació de les ordenances fiscals ja va aconseguir rebaixar el període mínim de sis a tres mesos”, malgrat que el considera “insuficient i problemàtic per als restauradors”.

El portaveu ha denunciat “la greu contradicció i l’engany de la propaganda oficial de l’Ajuntament, que parla d’ajudar les empreses del municipi i no obstant això apuja impostos municipals de tot tipus i de forma continuada per mantenir les prebendes de la casta política local”.

Parada ha revelat que el preu públic per la instal·lació de terrasses a Sant Boi és molt més elevat que el de ciutats veïnes com Cornellà o Viladecans, el qual dona compte de les traves de l’Ajuntament als qui volen emprendre un nou negoci en el municipi o lluiten per mantenir el que ja tenen.

En aquesta línia reclama un Pacte per a la reactivació econòmica real i seriosa que garanteixi la creació d’ocupació de noves empreses protegeixi els llocs de treball que ja existeixen.