Parada segueix en la lluita per desmantellar el clima d'amiguisme a Sant Boi

29/06/2013 - Sant Boi de Llobregat

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Plataforma per Catalunya considera immoral que el gerent de l'empresa municipal CORESSA cobrés 110.000 EUR anuals i que el càrrec segueixi sent el lloc millor pagat de l'Ajuntament

Sant Boi de Llobregat | Redacció.- El grup municipal de Plataforma per Catalunya considera immoral el sou que tenia assignat com a gerent de l'empresa municipal CORESSA, el Sr. Antonio Traveria.

Aquest sou ascendia a 109.833 € a l'any, un 57% superior al que percep el propi alcalde, 70.000 € any.

David Parada, portaveu de Plataforma per Catalunya, ha volgut destacar que “és inadmissible que amb prop de 9.000 aturats i un 25% de nens en situació de pobresa en el nostre municipi l'Ajuntament posi un sou d'aquesta magnitud al gerent d'una empresa tan controvertida com CORESSA”. També ha considerat que “és un sou excessiu, fora de tota lògica i que no té sentit al mercat laboral normal”.

El relleu en la gerència i el seu cost

Plataforma per Catalunya ha volgut donar a conèixer que l'import de l'acomiadament del gerent ha costat 173.610'17 EUR a les arques municipals. El partit ho considera un favor al servilisme polític per l'actuació d'aquesta persona al capdavant de l'empresa, que en moltes ocasions ha fregat la negligència. CORESSA actualment està ofegada pels seus deutes, projectes fracassats i un futur molt negre sinó fora per l'aval municipal.

Nou gerent

Fonts internes afirmen que l'Ajuntament va intentar que els sindicats municipals avalessin un complement específic de 40.000 € per al nou gerent, que caldria sumar als 66.000 € que cobrava fins avui anterior al relleu. Tot això hauria sumat aproximadament els 110.000 € que cobrava el predecessor en el càrrec. La pressió política de Plataforma per Catalunya, i la por al fet que s'acumulin els escàndols ha fet que al final el sou del nou gerent es baixés fins als 82.997'76 €. Això fa igualment que aquest càrrec sigui el millor remunerat de la corporació municipal.

Valoració de Plataforma per Catalunya

Plataforma per Catalunya adverteix que el canvi en la gerència no afectarà massa a les polítiques que s'han dut a terme a CORESSA, però confia que fent un seguiment constant s'aconsegueixi desmantellar el clima d’amiguisme i endollisme que durant dècades s'ha practicat en la política municipal santboiana.

Per la seva banda Parada considera que “al marge d'immoral és incongruent que uns partits que s'autodenominen d'esquerres com a PSC o ICV, i parlin en els seus discursos de distribució de la riquesa, posin aquests sous als seus càrrecs de confiança posats a dit”.