PxC amb el sector de l'hostaleria

17/07/2013 - Sant Boi de Llobregat

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Plataforma per Catalunya recorda, després d’aconseguir la rebaixa de la taxa de terrasses, que a CiU, PSC i ICV no els semblava desorbitada

Sant Boi de Llobregat | Redacció.- El grup municipal de Plataforma per Catalunya ha volgut sortir al pas de les informacions contradictòries que s'han fet públiques en els últims dies entorn a la rebaixa de fins a un 60% de les taxes que paguen els restauradors per tenir una terrassa.

Debat per la rebaixa

El portaveu de Plataforma per Catalunya a l'Ajuntament, David Parada, ha volgut recordar que “Plataforma portava al programa electoral la rebaixa del preu de les terrasses per compensar les conseqüències que va portar als restauradors l'adaptació a la llei anti-tabac”.

D'altra banda també comenta que des de l'inici de legislatura va demanar la seva rebaixa “a causa del preu desorbitat comparat amb ciutats com Viladecans, Cornellà o fins i tot Barcelona”. Parada matisa que “sense la negociació de la Plataforma de Restauradors no s'hauria aconseguit la rebaixa”, i qualifica de “essencial” el fet que “ciutadans i empresaris es coordinin i cooperin per demanar sentit comú al govern municipal, perquè queda demostrat que quan es vol es pot.”

CiU puja el preu de les terrasses en municipis on governa com Martorell o Sant Feliu

Per la seva banda el grup municipal de Plataforma per Catalunya recorda a CiU que els convergents mai es van oposar a aquesta taxa desorbitada quan formava coalició de govern amb PSC, ICV i ERC a Sant Boi durant la passada legislatura.

En aquest espai de temps és quan el preu de la taxa va experimentar l'alça més significativa. Plataforma per Catalunya també ha volgut aclarir quina és la política fiscal de CiU amb els emprenedors allà on governa en el Baix Llobregat, com Martorell o Sant Feliu, on el preu de la taxa de terrasses ha seguit pujant durant aquest 2013; o en ciutats com Mataró on les ha pujat en un 35% aquest últim any.