David Parada considera insuficient la contenció de l’IBI per 2014 i adverteix que el govern exprimeix als ciutadans amb el seu afany recaptatori

06/09/2013 - Sant Boi de Llobregat

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Plataforma per Catalunya exigeix una rebaixa d'almenys el 15% de la quota de l'IBI tal i com contempla la llei i l'Ajuntament es nega a aplicar-la

Sant Boi de Llobregat | Redacció.- David Parada, portaveu del Grup Municipal de Plataforma per Catalunya, ha demanat a l'Ajuntament que utilitzi la llei per reduir els valors cadastrals dels immobles i, amb això, les quotes que es paguen per tributs com l'Impost de Béns Immobles (IBI), la plusvàlua i els de successions o transmissions patrimonials entre d’altres, que s'han disparat per l'entrada en vigor d'una nova ponència de valors, la qual cosa popularment ha vingut a anomenar-se com “catastrazo”.

En l'últim ple Parada va argumentar que des de l'any passat es troba en vigor una modificació de la Llei del Cadastre Immobiliari que permet als ajuntaments sol·licitar una revisió o actualització dels valors cadastrals vigents sempre que es compleixin dues condicions indispensables: que hagin transcorregut almenys cinc anys des de l'entrada en vigor de l'última ponència de valors i que es posin de manifest diferències substancials entre els valors de mercat i els que van servir de base per a la determinació dels valors cadastrals vigents, sempre que afectin de manera homogènia al conjunt d'usos, polígons, àrees o zones existents en el municipi. Dues premisses que compleix Sant Boi.

Pujades de la quota de l'IBI de fins a en un 100% en els últims anys

El fet que Sant Boi revisés els seus valors cadastrals en 2006, el moment més àlgid de la bombolla immobiliària, juntament amb l'afany recaptatori de l'equip de govern municipal formant per PSC i ICV, ha provocat que l'IBI es dispari en els últims 10 anys fins a gairebé un 100%. És per aquest motiu que Plataforma per Catalunya reclama que l'Ajuntament s'aculli a aquesta opció.

Intens debat en l'últim Ple i encreuament de declaracions

Plataforma per Catalunya ha advertit a l'Ajuntament que té fins al 30 de gener com a data límit per fer la sol·licitud d'actualització dels valors cadastrals, per la qual cosa ha urgit a la regidora d'Hisenda, Antonia Barragán, a que la faci efectiva abans que finalitzi el termini. Aquesta rebaixa podria ser de fins a un 15% o fins i tot superior simplement acollint-se a la llei de la qual la regidora es desentén fins al moment.