Desmantellant el clima d'amiguisme en les instituciones de govern

02/12/2013 - Sant Boi de Llobregat

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

L’empresa concessionària dels Cinemes Can Castellet retorna 182.106 € a l’Ajuntament després de la denúncia interposada per Plataforma per Catalunya

Sant Boi de Llobregat | Redacció.- El passat mes d'octubre NICTALIA SL, l'empresa que ostenta la concessió dels Cinemes Ca Castellet, va procedir a ingressar en la tresoreria municipal els 182.106'16 € que devia a les arques públiques després del contenciós administratiu que l'Ajuntament de Sant Boi va haver d'iniciar després de la denúncia de PxC va posar davant la fiscalia anticorrupció.

Malgrat que va quedar desestimada en la part administrativa-penal, va deixar oberta la possibilitat de la querella criminal contra els implicats en aquest assumpte.

El portaveu municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) David Parada ha manifestat sentir-se “satisfet després de recuperar per tots els santboians uns diners utilitzats per afavorir amics i militants de partits polítics”.

Parada apunta que “és curiós que aquesta empresa hagi tingut la capacitat de retornar els diners tan ràpids, quan des de l'Ajuntament s'apuntava que la concessió no donava diners i plantejaven un escenari econòmicament apocalíptic molt lluny de la realitat que es demostra”.

En poc temps es procedirà al concurs sobre la concessió sobre els nous cinemes. Després de forçar aquest nou concurs Plataforma per Catalunya exigirà transparència, claredat i que existeixin uns nombres clars sobre quantificació de costos i benefici que ajusti la concessió de forma correcta.

Parada s'ha compromès a seguir treballant en la mateixa línia, servint a la transparència i la claredat, i desmuntant el petit mas de favors i amiguismes en el qual han convertit alguns partits la política municipal a Sant Boi.