Concessions sota sospita

10/03/2014 - Sant Boi de Llobregat

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

Plataforma per Catalunya adverteix que el govern municipal torna a cometre els mateixos errors en la nova concessió dels cinemes Can Castellet

Un nou operador tindrà concessió dels cinemes amb les mateixes condicions que l’anterior, que va ser denunciat davant la Fiscalia Anticorrupció per PxC i es va veure obligat a retornar 180.106 € a les arques municipals

Sant Boi de Llobregat | Redacció.- El grup municipal de Plataforma per Catalunya ha denunciat que el govern municipal (PSC+ICV) ha atorgat una nova concessió dels cinemes municipals “Can Castellet” a una altra empresa amb les mateixes condicions que tenia l’anterior operador, que va haver de retirar-se després de les denúncies reiterades de PxC.

David Parada, portaveu de PxC a l’Ajuntament, ha reiterat que en l’anterior concessió s’unien dos fets que el grup ha considerat, d’una banda il·legals, i de l’altra, vergonyosos.

El primer era que la concessió li va ser atorgada a un regidor del partit que governa, el PSC, i el segon, que en dita concessió no es fes una auditoria, així com tampoc un estudi de viabilitat i costos per realitzar un bon plec de condicions. L’elaboració del plec hagués significat que l’Ajuntament rebés alguna compensació real per la utilització dels cinemes després d’haver-se gastat 1 milió d’euros en la construcció de l’espai, més el seu acondicionament, que encara no s’ha pogut determinar.

El resultat és que fins la data l’Ajuntament no ha rebut ni un sol euro de cap empresa per la utilització de dita infraestructura municipal, i PxC veu molt difícil ho aconsegueixi ara, ja que el cinema hauria de vendre més de 55.000 entrades l’any.

Des de PxC considerem que al marge de l’error de la construcció d’aquesta infraestructura en la ubicació actual, en un entorn on no hi ha aparcament significatiu, no s’ha estructurat una oferta de restauració i oci que l’acompanyi.

Ara que la infraestructura està aixecada s’hauria de  buscar algun tipus de rendibilitat i no deixar-la en mans privades, ja que ha estat construïda amb els diners que paguen tots els veïns a través dels impostos municipals, que han pujat fins en un 97% els últims anys.