La violència de l'esquerra radical al descobert

24/03/2014 - Santa Coloma de Gramenet

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

Condemna enèrgica a l’agressió a Rosa Díez en la que es va poder veure membres actius de Gent de Gramenet i la CUP

Santa Coloma de Gramenet | Redacció.– Plataforma per Catalunya fa pública la condemna més enèrgica per les habituals coaccions i amenaces perpetrades per l'entorn de l'esquerra radical, que suposen un atemptat cap als valors de la democràcia.

Al març de 2010 Rosa Díez va patir una violenta agressió a la Universitat Autònoma de Barcelona per pretendre exercir el seu dret a la llibertat d'expressió defensant la pluralitat d'Espanya en un acte organitzat per alumnes.

Aquest fet no va agradar a l'extrema esquerra radical –CUP i diferents agrupacions afins–, per la qual cosa es van organitzar per rebentar-ho violentament.

El grup municipal de Plataforma per Catalunya a Santa Coloma és ja coneixedor dels antecedents de grups com Gent de Gramenet, el cap de llista dels quals, Aitor Blanc i Aranjuelo, està imputat per agredir físicament Rosa Díez en un intent d'arrabassar-li el més fonamental dels drets en la democràcia: la llibertat d'expressió i pensament.

Gent de Gramenet és un nou partit dirigit pels membres de CUP en el municipi, una facció d'extrema esquerra que segueix el model de la kaleborroka per a Catalunya. Aitor Blanc i Aranjuelo, cap de llista, exregidor i actiu militant, és un destacat membre del moviment independentista basc i català, portaveu del moviment “Independència per canviar-ho tot” segons el diari Gara, secretari d'organització del moviment “Gramenet de Besòs”, així com un fervent defensor de l'acostament de presos etarres i militant d'associacions radicals com AJGB, ACP Aramateix i ARRAN.