Moció secessionista fallida a Santa Margarida de Montbui

06/10/2014 - Santa Margarida de Montbui

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

Plataforma per Catalunya tomba la proposta d’ICV de suport al 9-N

Santa Margarida de Montbui | Redacció.- La moció de suport a la votació del 9-N presentada per ICV a la sessió plenària ordinària va resultar rebutjada amb el vot en contra de Plataforma per Catalunya.

ICV va presentar la proposta el mateix dia del ple, a les 08h 30, i es va aprovar la urgència de la moció en el transcurs de la sessió ordinària, malgrat que l’ordre del dia no la contemplava.

La portaveu d’ICV podria haver estat forçada per la direcció del seu partit a presentar-la contra la seva voluntat, pel que s’extreu de la demora amb què va trametre la proposta, i vist que ni CIU ni ERC tenen representació al municipi anoienc.

El portaveu de Plataforma per Catalunya, José Lagunas, va apuntar que el secessionisme utilitza les estretors i les penúries per extreure un rèdit polític culpant a la resta d’Espanya de la mala gestió dels governants catalans. En aquest sentit va manifestar que “si no estiguéssim en temps de crisi, m’agradaria saber si s’hagués presentat aquesta moció”.

Lagunas va dir als promotors de la votació del 9N que “si volessin que la gent votés amb llibertat, ho haurien fet de manera neutral, sense embrutar-ho tot amb l’estelada, i no donant lectura d’un manifest clarament a favor de la ruptura”.

El regidor va recordar que en les últimes eleccions municipals, on es va escollir els representants polítics de Santa Margarida de Montbui, els partits partidaris de la secessió no van obtenir representació.