Agressió contra el patrimoni natural i arquitectònic

24/02/2013 - Santa Perpètua de Mogoda

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Herrera demana una investigació arran de la incapacitat de CiU per evitar les agressions mediambientals en l’enclau protegit de Gallecs

Santa Perpètua de Mogoda | Redacció.- El portaveu municipal de Plataforma per Catalunya, Rafael Herrera, ha denunciat una sèrie d’irregularitats que posen en perill la flora i la faun i deterioren pous històrics de l’Espai d’Interès Natural de Gallecs.

Herrera
sosté la necessitat de protegir el patrimoni paisatgístic del municipi. En aquest sentit ha denunciat la tal·la, la crema i l’extracció d’arrels de la vegetació de la ribera amb un alt valor ecològic per a la seva posterior substitució per camps de cultiu. El regidor identitari ha assenyalat que aquestes accions han comportat la mort d’animals en incendis, la desprotecció de mamífers, amfibis i rèptils per la desaparició de llorigueres, i la impossibilitat de que les aus puguin anidar, trobar aliment i refugiar-se.

En la mateixa línia assegura que s’ha portat a terme la poda d’alzines centenàries i emblemàtiques de la zona, exposant-les a malalties, paràsits i possiblement la mort, pel que no podran ser reconeguts com arbres d’interès paisatgístic ni formar part del grup d’arbres protegits del municipi.

Herrera alerta d’una tercera irregularitat relacionada amb l’abandonament de pous, que es troben en una situació de deterioramente extrem. El regidor identitari urgex a la seva rehabilitació estructural perquè els brocals sense tapar suposen un risc per a les persones i animals que s’hi apropen.

El portaveu exposa que les mancances i irregularitats detectades posen en qüestió el funcionament de la Regidoria de Medi Ambient i el Consorci de Gallecs, finançats amb diners públics. “Els perpetuencs haurien de veure els seus impostos repercutits en la protecció del medi ambient i concretament en el Pla d’Espais d’Interès Natural de Gallecs del nostre municipi”.

Herrera exigeix una investigació dels fets ocorreguts i urgeix a la immediata recuperació de la fauna i la flora i la rehabilitació dels pous històrics. El regidor identitari insisteix en la necessitat de concienciar de la importància de protegir el nostre patrimoni natural i arquitectònic.