Complicitat entre els socis de govern municipal per ocultar factures a PxC

03/09/2013 - Santa Perpètua de Mogoda

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Plataforma per Catalunya denuncia la manca de transparència del govern municipal en impedir que surtin a la llum factures per valor de 70.000 euros

Santa Perpètua de Mogoda | Redacció.-  El grup municipal de Plataforma per Catalunya veu complicitat entre els socis del govern local (ICV-EUiA – PCCA) per impedir que el portaveu Rafael Herrera pugui desenvolupar la seva tasca de control des de l’oposició.

Herrera s’ha trobat amb la negativa d’ICV-EUiA i PCCA per treure a la llum factures, rebuts i justificants per poder exercir el control i seguiment de 70.000 euros que la Regiduria de Serveis Socials va destinar l’any 2012 en concepte d’ajuts socials.

El titular de la regiduria i portaveu de PCCA, Francesc Rodríguez, va declarar que no permetrà que Plataforma per Catalunya tingui accès als documents tret que un jutge l’obligui a fer-ho. Herrera considera intolerable la postura de Rodríguez, i ha demanat que reconsideri la seva postura per dotar de transparència les finances municipals.

D’altra banda el portaveu identitari ha advertit que l’alcaldessa incompleix la llei de règims locals utilitzant com a pretext  la protecció de dades per impedir l’accès a les factures. Herrera ha manifestat que “la llei de protecció de dades personals res té a veure amb el coneixement d’un pagament de factures, vist que no atempta contra la dignitat de les persones. En qualsevol cas no és aplicable als membres de la corporació municipal en l’exercici de la vida política”.