Herrera revela les incongruències dels comptes municipals

26/09/2013 - Santa Perpètua de Mogoda

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Plataforma per Catalunya vota en contra de la liquidació del pressupost 2012 perquè el govern municipal (ICV) presenta un superàvit fictici

Santa Perpètua de Mogoda | Redacció.- Després de revisar la liquidació de l'exercici 2012 el grup municipal de Plataforma per Catalunya considera que el portaveu d'ICV-EUiA i regidor d'Economia i Organització, Manel Llord, no informa correctament i maquilla els comptes al punt de presentar una la liquidació de l'exercici 2012 que reflecteix un superàvit irreal de 4.278.728,91 euros.

El portaveu Rafael Herrera manifesta que “aquest superàvit és fictici, perquè comptabilitza el cobrament de la morositat de 8.962.445,10 euros pendents dels anys 2002 al 2012 en concepte d'IBI, vehicles, taxes, serveis municipals, sancions i subvencions d'altres administracions per justificar-ho”.

Herrera manifesta que “els càlculs estan basats en la previsió que únicament no es cobraran 2.393.533,42 euros, per la qual cosa encara hi hauria 6.568.911,68 euros pendents de cobrament en concepte de morositat”.

El portaveu assenyala l'impossible que el muntant es cobri íntegrament, perquè per això l'Ajuntament hauria d'executar els procediments legals contra tots els deutors, també aquells més castigats per la crisi per insignificant que sigui el deute.

Herrera ha revelat que “tampoc es podran cobrar quantitats que han prescrit als 4 anys, quan les haurien d'haver depurat íntegrament i les segueixen comptabilitzant pendents de cobrament”.

El portaveu considera “massa optimista i ingenu” contemplar el cobrament de totes les subvencions per part d'altres administracions donats les retallades que s'estan duent a terme.

A més manifesta que el capítol 5, corresponent al cànon que es cobra per les diferents concessions municipals, també s'està comptabilitzant com a ingressos.