Sagnia a les arques municipals per destinar els diners a projectes a l'estranger

03/10/2013 - Santa Perpètua de Mogoda

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Plataforma per Catalunya desvela que els governs municipals han destinat més de 3 milions d’EUR a projectes a l’estranger en els últims 10 anys

Santa Perpètua de Mogoda | Redacció.- El grup municipal de Plataforma per Catalunya ha revelat que l’Ajuntament ha destinat 3.069.667,70 euros en concepte de Cooperació Internacional i Solidaritat en els últims 10 anys.

El portaveu municipal, Rafael Herrera, ha sol·licitat accès a les factures i els rebuts de les entitats subvencionades, així com també els contractes entre l’Ajuntament i les entitats que gestionen les ajudes a projectes a l’estranger i les memòries justificatives d’activitats i econòmiques.

Herrera ja ha anunciat que analitzarà la documentació exhaustivament per comprovar si les entitats compleixen tots els requisits que es demanen, una manera de frenar la sagnia que pateixen les arques municipals en favor de projectes lluny de Santa Perpètua, ja que en cas de no complir-los no podrien optar a obtenir subvencions el proper any.

El portaveu identitari reclama que els recursos econòmics municipals que s’envien a altres països s’utilitzin per ajudar els veïns de Santa Perpètua asfixiats per la cruesa de la crisi. Els diners de les famílies de la nostra localitat han de revertir en un benefici per a la ciutat, ja que són els qui paguen els impostos mentre ajuntaments, comunitats autònomes i Estat reguen amb una pluja de milions provinents dels fons públics els projectes de les ONG a l’estranger.

Herrera adverteix que ocultant la informació sol·licitada l’Ajuntament podria estar incomplint la Llei de Règim Local, potser per ocultar un descontrol econòmic o perquè no tenen manera de justificar les despeses pagades amb els diners dels ciutadans.