Malbaratament de recursos públics

22/10/2013 - Santa Perpètua de Mogoda

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Plataforma per Catalunya revela la concessió de subvencions sense control per part del govern municipal

Santa Perpètua de Mogoda | Redacció.- Plataforma per Catalunya ha destapat que la regidoria de Joventut -governada per ICV-EuiA- manté un contracte amb l'entitat concessionària que explota l'equipament musical i gestiona els concerts de grups locals del CAM, l'edifici contigu a les Carpes del CIM cedit per l'ajuntament al que ha subvencionat econòmicament amb 27.000 euros en 2010, 26.123,61 euros en 2011, 17.763,85 euros en 2012, 12.709,44 euros en 2013 i 10.960,99 euros de cara al proper 2014.

L'entitat és a més beneficiària de la recaptació de les entrades als concerts, lloguers de les sales dedicades a l'assaig musical i barra de bar. La regidoria també paga el lloguer de l'equip musical, que ascendeix a uns 60.000 euros, perquè l'entitat pugui desenvolupar la seva activitat.

El portaveu de Plataforma per Catalunya a l'Ajuntament, Rafael Herrera, ha manifestat que “les aportacions de la subvenció es liquiden mensualment i l'últim pagament de cada any s'hauria de realitzar quan l'entitat hagi presentat el seu estat financer”, fet que s'incompleix malgrat estar recollit en el contracte.

Herrera reclama un control de l'estat financer de l'entitat per part de la regidoria, i que és necessari per efectuar l'últim pagament anual de la subvenció.

El portaveu adverteix que són unes quantitats econòmiques elevades sufragades amb els impostos dels ciutadans, per la qual cosa no s'entenen els motius pels quals la regidoria no actua correctament, al no fer el seguiment ni la reclamació del compliment del contracte, necessari per a la seva continuïtat i la de la subvenció.

Plataforma per Catalunya veu inajornable que la regidoria de Joventut, en mans d’ICV-EuiA, sol·liciti la documentació relativa a l'exercici tancat i al següent, que llanci llum sobre la situació dels estats financers, el pressupost amb les corresponents justificacions de tots els ingressos i despeses, la memòria de la gestió i l'activitat realitzada, l'actuació i previsió de les activitats a realitzar, la proposta de tarifes i preus d'entrades a concerts, lloguer de sales i barra de bar degudament, la proposta de plantilla del personal necessari per a la gestió del contracte, la justificació del compliment de les obligacions en seguretat social, la prevenció de riscos laborals, fiscals i fiscalització.