Herrera:

Herrera: "l'aigua és un bé comú, una necessitat básica amb la que no es pot fer negoci ni especular"

27/01/2014 - Santa Perpètua de Mogoda

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Plataforma per Catalunya rebutja la pujada de la tarifa de l’aigua pel 2014 i aposta per la municipalització del servei

Santa Perpètua de Mogoda | Redacció.- Plataforma per Catalunya es l´únic grup municipal que va rebutjar la pujada de la tarifa de l´aigua per l´any 2014.

El portaveu Rafael Herrera sosté que “cal mantenir una postura en benefici de la societat”, i ha alletjat que els partits municipals es desentenguin dels interessos dels ciutadans que pateixen aquesta crisi brutal, sent objectes de l’especulació en serveis bàsics com l´aigua any rere any.

El portaveu ha lamentat que el poble sempre sigui asfixiat pagant més impostos per rescatar les arques del desastre generat per polítics. Per revertir aquesta tendència aposta per la municipalització del servei de gestió i la distribució de l´aigua potable tal com es fa ja en d’altres municipis.

Herrera defensa que “l´aigua és un bé comú, una necessitat básica amb la que no es pot fer negoci ni especular, sent el seu accés i consum un dret fonamental, tal com recullen els drets humans, i no un negoci rendible generat pels polítics al cedir el servei a multinacionals que tan sols busquen benefici econòmic sense tenir en compte res més”.

En aquest sentit afirma que “és un error mantenir la privatització del servei de gestió i la distribució de l´aigua potable en Santa Perpètua de Mogoda amb una empresa privada, que sols busca rendibilitat amb més impostos i pujades de preu”.

El portaveu identitari assenyala que no s’entén com el grup municipal d’ICV-EUiA manifiesti el seu posicionament en contra de la privatització dels serveis públics, però en el cas de l´aigua manté el servei amb una empresa privada, en el que ha qualificat de demagògia política.

El grup municipal de Plataforma per Catalunya també manifesta el seu rebuig a la privatització de l’empresa pública Aigües Ter-Llobregat, ja que està suposant un encariment excessiu de la compra de l´aigua sense cap tipus de justificació.