Junts fem força

23/07/2014 - Santa Perpètua de Mogoda

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

Plataforma per Catalunya insta l´Ajuntament al compliment de la Llei de Banderes

Santa Perpètua de Mogoda | Redacció.- El grup municipal de Plataforma per Catalunya ha instat l´Ajuntament a complir la Llei 39/1981, de 28 de octubre, per la que es regula l’ús de la bandera d’Espanya i el d’altres banderes i ensenyes, que disposa que la bandera d’Espanya ha d’onejar a l’exterior dels consistoris.

PxC ha sol·licitat a l´ajuntament el compliment de la Llei mitjançant la sol·licitud d´una estància registrada i una proposició en el consistori. Finalment va procedir a posar els fets en coneixement de la Delegació del Govern Espanyol a Catalunya per tal que les autoritats competents esmenin les infraccions d’aquesta normativa, restablint la legalitat que hagi estat conculcada i obligant a la col·locació de la bandera d’Espanya.

El Portaveu de Plataforma per Catalunya a l’Ajuntament, Rafael Herrera, destaca que “al nostre consistori hi ha quatre pals instal·lats per a que onegin les banderes espanyola, catalana, europea i la de Santa Perpètua de Mogoda”.

Herrera afirma que “no és comprensible que els nostres governants municipals facin una despesa econòmica per a la instal·lació d’un nou pal col·locat a la glorieta de l´Avinguda Onze de Setembre enfront de l’entrada del CIM Vallès, si tenim els quatre pals de l’Ajuntament buits”.

El portaveu adverteix que “no es pot posar i treure les banderes a gust dels partits polítics del govern o de l’oposició del nostre municipi. La responsabilitat dels governants municipals, els agradi o no, és complir la legalitat vigent i assegurar el seu compliment”.