Per una ciutat sense barreres arquitectòniques

22/03/2015 - Santa Perpètua de Mogoda

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

Plataforma per Catalunya detecta imprecisions greus en les millores de l’equipament de la piscina municipal coberta

Santa Perpètua de Mogoda | Redacció.- El grup municipal de Plataforma per Catalunya a l’Ajuntament considera positiva la rehabilitació de l’equipament de la piscina municipal.

No obstant això, PxC adverteix que no s’ha millorat tot l’equipament municipal i alerta d’una greu mancança en la plataforma elevadora que fa de connexió entre  els vestidors i la piscina coberta.

Per PxC les noves millores de l’equipament, que han comportat l’eliminació de la citada plataforma per persones amb mobilitat reduïda, és una idea equivocada que ha creat un obstacle per als usuaris amb dificultats físiques de mobilitat. Ara han d’utilitzar les pronunciades escales que hi ha al passadís que va dels vestuaris a la piscina coberta, i cada vegada que han d’accedir a la piscina les hauran de pujar i després les hauran de baixar per tornar-hi.

En realitat crea un obstacle pels usuaris amb dificultats de mobilitat a l’hora de desplaçar-se a les instal·lacions, que hauran d’utilitzar les escales del passadís que va dels vestuaris a la piscina coberta, i quan vulguin accedir-hi, les hauran de pujar per després baixar-les de nou quan tornin.

El regidor i portaveu de PxC Rafael Herrera ha manifestat que “abans aquesta plataforma elevadora feia de pujada i de baixada de connesió entre els vestuaris i la piscina coberta, facilitant l’accés als usuaris de les persones amb mobilitat reduïda, especialmemt als usuaris amb cadira de rodes”.

Herrera ha destacat que “ara, amb les escales, és evident que a les persones amb dificultats de mobilitat i als seus familiars, amics, altres usuaris i treballadors municipals de l’equipament que els ajuden a desplaçar-se, els resultarà molt més perillós i dificultós fer el recorregut entre el vestuari i la piscina”.

El portaveu de PxC considera un greu error que no s’hagi tingut en compte en la planificació de les millores de l’equipament els obstacles que han d’afrontar els usuaris de la piscina municipal amb la mobilitat limitada.

És per aquest motiu que PxC vol que els polítics responsables esmenin aquest error i tornin a elaborar una nova planificació per eliminar aquesta barrera creada en forma d’escales, per tal que els usuaris impedits puguin fer els seus desplaçaments des dels vestuaris fins la piscina coberta amb tota facilitat i seguretat.

De la mateixa manera PxC creu important que es tingui en compte les opinions de les entitats del municipi i els familiars del discapacitat físic a l’hora de fer planificacions de les futures construcciones, modificacions o millores municipals, que poden afectar en els desplaçaments de les persones amb dificultats físiques, no solament per accedir als edificis des del carrer, sinó també perquè puguin moure’s dintre dels edificis de l’ajuntament.