Plataforma per Catalunya considera excessives les ajudes que es destinen als immigrants

14/04/2015 - Santa Perpètua de Mogoda

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

Plataforma per Catalunya considera excessiu que el 34% de les ajudes socials se’ls donin als immigrants extracomunitaris quan representen el 8’24% de la població del municipi

Santa Perpètua de Mogoda | Redacció.- El Grup Municipal de Plataforma per Catalunya ha criticat l’abús que fan els immigrants de les prestacions socials concedides per la Regidoria de Serveis Socials gestionada per PCCA.

Plataforma per Catalunya ha  manifestat que les dades publicades per Benestar Social i Atenció a les persones, on es reconeix que el 34% de les ajudes concedides per Serveis Socials són per als immigrants extracomunitaris, “és un greuge comparatiu respecte els autòctons, ja que és un percentatge molt elevat que cal reduir, i incrementar els recursos destinats a la atenció de les famílies autòctones”.

El portaveu del grup Rafael Herrera ha mostrat el seu absolut rebuig al criteri que es fa des del consistori per atorgar les ajudes socials, ja que “margina als veïns de tota la vida i amenaça la cultura de l'esforç”.

El regidor ha manifestat la necessitat d'invertir l'actual política de cobertura social, “ja que el 34% de les ajudes reconegudes per la Regidoria de Serveis Socials i Atenció a les persones van a parar a mans dels  immigrants no comunitaris, tot i que representen el 8’24% de la població”.

Herrera ha dit que “això significa que les famílies catalanes són relegades a un segon pla en favor dels immigrants. Malgrat que alguns d’ells no han contribuït amb un sol euro per mantenir el nostre sistema de prestacions socials, poden accedir a aquestes subvencions en condicions avantatjoses".

PxC sol·licita un nou criteri per atorgar les ajudes socials que recompensi la cultura de l’esforç, contra aquells que vulguin gaudir-ne sense haver contribuït a generar-les.

El portaveu del grup també ha explicat que  “és alarmant” que la Regidoria de Serveis Socials i Atenció a les persones “confongui el que és  prestar un servei a la ciutadania i el que és fer política”, per la qual cosa ha matisat que cal corregir aquest mal hàbit i portar la coherència al consistori.

Rafael Herrera ha apuntat que “Benestar Social ha d’estar al servei dels ciutadans i ser imparcial amb les opinions dels partits polítics, i no pas una eina al servei del partit que la gestiona”.

“No es pot utilitzar les institucions municipals com a eines polítiques  per fer campanya per defensar els immigrants i fer campanya difamadora respecte els altres partits”.

Herrera ha dit quet “l'Àrea de Benestar Social i Atenció a les persones es un òrgan del nostre Ajuntament; ha de proporcionar dades a nivell institucional, però mai caure en els descalificatius que venen condicionats per el responsable polític”.

PxC demana “que l’Àrea de Benestar Social i Atenció a les persones, deixi de exercir com una eina al servei del partit polític PCCA que la gestiona i s’encarregui de prestar el servei als ciutadans com organisme de l’Ajuntament que es”, després de les desqualificacions fetes per el seu responsable.