Contra la casta

30/04/2015 - Santa Perpètua de Mogoda

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

Plataforma per Catalunya (PxC) acusa a l’alcaldessa de Santa Perpètua de Mogoda de traspassar les seves competències

Santa Perpètua de Mogoda | Redacció.- El Grup Municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) a l’Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda  ha criticat el error insusanable que es fa des de l’alcaldia al dictaminar un decret en el qual no te competències.

Plataforma per Catalunya a manifesta “que la nostra alcaldessa el dia 26 de juliol de 2011 va dictaminar un decret en el qual va prohibir la practica de la falconeria a l’espai de Gallecs”

El portaveu del grup municipal de PxC Rafael Herrera en reiterades ocasions va manifestar que l’Ajuntament no te competències en aquesta matèria i els hi va mostrar el seu absolut rebuig a aquesta prohibició.

Herrera a informat que ara “el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya ens ha donat la raó i el dia 29 de gener del 2015 a declarat nul de ple dret el Decret dictat per la nostra  Sra. Alcaldessa, per el qual prohibia la practica de la falconeria a l’espai de Gallecs”.

El regidor a indicat “tot i l’esforç argumentat per part de l’Ajuntament, invocant títols competencials, de CAP MANERA ha pogut emmascarar la realitat competencial al voler establir una regulació dirigida a impedir o a limitar una regulació en la qual l’única que  te la exclusivitat en la competència es la administració de la Generalitat de Catalunya.

Herrera a assenyalat “alcaldia amb  aquest decret ha traspassat les seves competències hi ha creat una confusió en la població, incorrent, amb això, en el vici de incompetència de caràcter insusanable ressaltant que d’aquesta mena s’ha discriminat a un col·lectiu de persones que realitzen una activitat totalment legalitzada”.

PxC demana que “des de alcaldia es posi sentit comú i no es confonguin mes a la ciutadania i facin públic que reconeix que va ser un error fer un decret en el qual no te competències i demanar disculpes al col·lectiu afectat”.

D’altra banda Plataforma per Catalunya vol exposar que “la falconeria es practicada en Espanya segons les ultimes investigacions des de l’època dels ibers i la UNESCO va declara la falconeria Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat en la qual va reconèixer els importants valors socials, culturals i medi ambientals”.

PxC  “en defensa la nostra cultura, tradicions i costums, dona el seu suport a aquesta ancestral activitat i a mes s’ha de tenir en compte que la convenció per salvaguardar el Patrimoni Cultural Immaterial, ratificada per la Conferencia General de La UNESCO, proposa en el seu article 11, que s’ha d’adoptar les mesures necessàries per a gargaritzar la salvaguarda del patrimoni cultural immaterial present en el territori dels països que formen part dels estats membres,  per això, les administracions publiques han d’anar a favor de la falconeria al ser reconeguda com a Patrimoni Immaterial de la Humanitat”.