Plataforma per Catalunya ( PxC ) demana l'Ajuntament, informació sobre les antenes de telefonia mòbil

27/10/2016 - Santa Perpètua de Mogoda

Santa Perpètua de Mogoda | Redacció.- La formació política de Plataforma per Catalunya (PxC) al municipi de Santa Perpètua de Mogoda, demana a ICV com a responsable polític del consistori, que informi els perpetuencs, sobre les instal·lacions de les antenes de telefonia mòbil i els seus efectes al municipi.

PxC vol que s'informi la ciutadania, si hi ha previstes futures instal·lacions d'antenes de telefonia mòbil, dels llocs de la seva ubicació, a quina distància han d'estar dels habitatges, quins controls es fan a les antenes, les seves normatives, legislacions, qui dóna les llicències i sobretot que se'ns informi de com pot afectar a la salut.

PxC informa; una Estació Base de Telefonia Mòbil està composta per una torre o pal, sobre la qual s'instal·len les antenes, amb una alçada adequada per a cobrir una zona ampla. També consta d'un seguit d'elements com equips transmissors, receptors, bateries que garanteixin el funcionament en cas de talls energètics i els equips de refrigeració.

El portaveu de PxC, Rafael Herrera, ha alertat; la telefonia mòbil utilitza l'energia de les radiofreqüències per a transportar la informació, per tant "les antenes de telefonia mòbil emeten camps electromagnètics".

Herrera fa un èmfasi en la necessitat d'informar a la població de "com afectaríem ells nivells dels camps electromagnètics a la població perpetuense, perquè hi ha la possibilitat que aquestes antenes puguin produir càncer".

El portaveu demana també al consistori que informi de con pot afectar a la salut viure a prop d'una antena de telefonia mòbil, quina distància de seguretat hi ha d'haver entre un habitatge i les antenes de telefonia mòbil, dels nivells d'exposició permesos de les freqüències utilitzades i de la potència d'emissió.

PxC considera necessari que l'equip de govern format per ICV I PSC doni la mes ample informació possible sobre les instal·lacions de telecomunicacions al municipi, perquè hi ha una alarma social en la població perpetuenca respecte d'aquests temes.