Terrassa, 15/03/2012; Josep Anglada es reuneix amb la Junta Comarcal de Plataforma per Catalunya del Vallès Occidental a Terrassa

16/03/2012 - Terrassa

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

El president de Plataforma per Catalunya (PxC), Josep Anglada, ha assenyalat durant la seva visita a Terrassa que “PxC es presentarà com a acusació particular contra l’Imam Abdeslam Laarusi, per incitació a la violència contra les dones”.

Terrassa | Redacció.-  Aquest dijous dia 15 de març s'ha reunit en el centre cívic Montserrat Roig, situat en l'avinguda de Barcelona al barri de Ca n´ Anglada, la Junta Comarcal de PxC presidida pel seu líder Josep Anglada i pel delegat comarcal Joaquim Rosique. La reunió també ha comptat amb la presència del secretari general Robert Hernando i del secretari d'organització David Parada.

Anglada va voler conèixer de prop el treball que s'està realitzant a la comarca per part dels regidors i delegats locals. En la reunió es van tractar diversos temes. Un d'ells va ser l'anunci d'un nou pla d'acció política. En aquest nou pla s'inclou un cicle de xerrades col·loqui que es durà a terme en diferents municipis de la comarca per donar a conèixer als militants i simpatitzants els valors i principis del projecte de PxC. Aquest cicle d'actes està previst que s'iniciï a Terrassa el proper mes.

El delegat comarcal, Joaquim Rosique, ha informat de la labor que estan realitzant els regidors a la comarca i també ha destacat la feina de les delegacions en els municipis on no es va obtenir representació municipal.

Rosique va manifestar que “el que diferencia PxC de l'actual casta política és el treball a peu de carrer i el contacte permanent amb el ciutadà “.

Rosique va denunciar també que” l'Ajuntament de Terrassa no ha contestat ni a una sola de les denúncies que han presentat formalment contra comerços i locals d'immigrants. Entre aquestes denúncies està la que es va dur a terme al maig del passat any contra la mesquita del carrer Doctor Pearson per incomplir clarament la llei de culte”. També van denunciar “un altre local, al carrer Mirasol del barri de la Maurina, que és usat com a mesquita il·legal i que l'Ajuntament ho té encobert com centre cultural islàmic amb la seva corresponent subvenció”.

En aquest local els Mossos d´ Esquadra s'han personat en alguna ocasió per identificar als allí presents ja que segons tots els veïns de la zona, a més de les molèsties que causen els usuaris per envair la calçada i la via pública, es sospita que en aquest local existeixen activitats que poc tenen a veure amb l'objectiu que van anunciar. Si en breu no obtenen una resposta emprendran altres mesures legals.

Finalment es va decidir que “PxC es presenti com a acusació particular contra Abdeslam Laarusi, imam de la mesquita de Terrassa del carrer Doctor Pearson, per incitació a la violència contra les dones”.

Respecte a l'imam denunciat Anglada ha recordat les declaracions que va realitzar l'ex president de la Junta Islàmica catalana i director del Congrés Internacional de Feminisme Islàmic, Abdenur Prado, que va assegurar que “la trajectòria i comentaris d'aquest imam vénen de llarg. Prado va recordar que fa anys Abdeslam va recomanar a els pares que fessin que els nens no juguessin amb uns altres no musulmans en el col·legi”.

Anglada també ha destacat que ” l'imam denunciat és vocal d'un dels grups musulmans més importants de Catalunya; el Consell Islàmic Cultural de Catalunya, un organisme que ha estat acusat d'antidemocràtic i dictatorial, com va denunciar Alami Susi, president del Itran-Associació d'amics del poble marroquí”. En aquest sentit Anglada ha assenyalat que “Imams radicals com Abdeslam Laarusi s’han d’expulsar de Catalunya”, i ha afegit “cal prendre mesures amb caràcter d’urgència per garantir que es respectin els drets democràtics i la dignitat de les dones a Catalunya” en considerar que “aquest missatges són discriminatoris i vulneren el principi d’igualtat i el dret a la integritat física i moral de la dona”.

Anglada també és va mostrar molt crític amb l’alcalde de Terrassa i actual primer secretari del PSC Pere Navarrro del qui ha dit que “ha demostrar un cinisme total quan va declarar la passada setmana mostrar-se sorprès de l'acusació contra l'imanm per tractar-se, segons Navarro, d'una persona moderada i que el seu interès per obtenir el vot musulmà a Terrassa ha fet que mirés per a un altre costat amb qualsevol assumpte relacionat amb la comunitat islàmica”.

PxC

Terrassa, 15 de març de 2012

Notícies relacionades en altres mitjans de comunicació

WWW.E-NOTICIES.CAT, 16/03/2012; PxC es presentarà com acusació particular contra l'imam de Terrassa

Anglada afirma que els “imams radicals com Abdeslam Laarusi s’han d’expulsar de Catalunya”

El president de la formació ultradretana Plataforma per Catalunya (PxC), Josep Anglada, ha assenyalat que “PxC es presentarà com a acusació particular contra l’Imam Abdeslam Laarusi, per incitació a la violència contra les dones” perquè considera que els “imams radicals com Abdeslam Laarusi s’han d’expulsar de Catalunya”.

El líder de PxC també ha destacat que "l'imam denunciat és vocal d'un dels grups musulmans més importants de Catalunya; el Consell Islàmic Cultural de Catalunya, un organisme que ha estat acusat d'antidemocràtic i dictatorial, com va denunciar Alami Susi, president del Itran-Associació d'amics del poble marroquí”.

En aquest sentit Anglada ha afegit “cal prendre mesures amb caràcter d’urgència per garantir que es respectin els drets democràtics i la dignitat de les dones a Catalunya” en considerar que “aquest missatges són discriminatoris i vulneren el principi d’igualtat i el dret a la integritat física i moral de la dona”.

Durant la junta comarcal de PxC del Vallès Occidental a Terrassa, Anglada ha criticat l’alcalde del municipi i actual primer secretari del PSC, Pere Navarrro, del qui ha dit que “ha demostrar un cinisme total quan va declarar la passada setmana mostrar-se sorprès de l'acusació contra l'imanm per tractar-se, segons Navarro, d'una persona moderada i que el seu interès per obtenir el vot musulmà a Terrassa ha fet que mirés per a un altre costat amb qualsevol assumpte relacionat amb la comunitat islàmica”.

Per la seva banda, el delegat comarcal, Joaquim Rosique, ha lamentat que "l'Ajuntament de Terrassa no ha contestat ni a una sola de les denúncies que han presentat formalment contra comerços i locals d'immigrants. Entre aquestes denúncies està la que es va dur a terme al maig del passat any contra la mesquita del carrer Doctor Pearson per incomplir clarament la llei de culte”.

Per últim, també ha denunciat “un altre local, al carrer Mirasol del barri de la Maurina, que és usat com a mesquita il·legal i que l'Ajuntament ho té encobert com centre cultural islàmic amb la seva corresponent subvenció".

WWW.NACIODIGITAL.CAT, 16/03/2012; Plataforma es presentarà com a acusació contra l'imam

Josep Anglada es reuneix amb la Junta Comarcal de PXC del Vallès Occidental a Terrassa i acusa Pere Navarro de "cinisme"

Redacció.- Plataforma per Catalunya es presentarà com a acusació particular contra Abdeslam Laarusi, imam de la mesquita de Terrassa del carrer Doctor Pearson, "per incitació a la violència contra les dones”. El seu líder, Josep Anglada, ha recordat les declaracions que va realitzar l'ex president de la Junta Islàmica catalana i director del Congrés Internacional de Feminisme Islàmic, Abdenur Prado, a La Torre , que va assegurar que “la trajectòria i comentaris d'aquest imam vénen de llarg. Va recordar que fa anys Abdeslam va recomanar a els pares que fessin que els nens no juguessin amb uns altres no musulmans en el col·legi”.

Anglada també ha destacat que "l'imam denunciat és vocal d'un dels grups musulmans més importants de Catalunya; el Consell Islàmic Cultural de Catalunya, un organisme que ha estat acusat d'antidemocràtic i dictatorial, com va denunciar Alami Susi, president del Itran-Associació d'amics del poble marroquí”. En aquest sentit Anglada ha assenyalat que “Imams radicals com Abdeslam Laarusi s’han d’expulsar de Catalunya”, i ha afegit “cal prendre mesures amb caràcter d’urgència per garantir que es respectin els drets democràtics i la dignitat de les dones a Catalunya” en considerar que “aquest missatges són discriminatoris i vulneren el principi d’igualtat i el dret a la integritat física i moral de la dona”.

Anglada s'ha mostrat molt crític amb l’alcalde de Terrassa i actual primer secretari del PSC Pere Navarrro del qui ha dit que "ha demostrar un cinisme total quan va declarar la passada setmana mostrar-se sorprès de l'acusació contra l'imanm per tractar-se, segons Navarro, d'una persona moderada i que el seu interès per obtenir el vot musulmà a Terrassa ha fet que mirés per a un altre costat amb qualsevol assumpte relacionat amb la comunitat islàmica".

La Junta Comarcal de PxC, presidida pel seu líder Josep Anglada i pel delegat comarcal Joaquim Rosique, s'ha reunit a Terrassa. També s'ha comptat amb la presència del secretari general Robert Hernando i del secretari d'organització David Parada.

Anglada ha volgut conèixer de prop el treball que s'està realitzant a la comarca per part dels regidors i delegats locals. Rosique ha denunciat que "l'Ajuntament de Terrassa no ha contestat ni a una sola de les denúncies que han presentat formalment contra comerços i locals d'immigrants. Entre aquestes denúncies està la que es va dur a terme al maig del passat any contra la mesquita del carrer Doctor Pearson per incomplir clarament la llei de culte". També van denunciar “un altre local, al carrer Mirasol del barri de la Maurina, que és usat com a mesquita il·legal i que l'Ajuntament ho té encobert com centre cultural islàmic amb la seva corresponent subvenció”.

En aquest espai els Mossos d'Esquadra s'han personat en alguna ocasió per identificar als allí presents ja que segons tots els veïns de la zona, a més de les molèsties que causen els usuaris per envair la calçada i la via pública, es sospita que en aquest local existeixen activitats que poc tenen a veure amb l'objectiu que van anunciar. Si en breu no obtenen una resposta emprendran altres mesures legals.

WWW.ALERTADIGITAL.COM, 16/03/2012; PxC se presentará como acusación particular contra el imán de Tarrasa y pide su expulsión de Cataluña

Redacción.- Plataforma per Catalunya (PxC) se presentará como acusación particular contra Abdeslam Laarusi, imán de la mezquita de Tarrasa situada en la calle Doctor Pearson, por incitación a la violencia contra las mujeres. Esta decisión de los plataformistas fue acordada en la reunión de la junta comarcal de PxC en el barrio de Can’ Anglada, a la que asistieron, además del propio líder de la formación, Josep Anglada, el delegado comarcal, Joaquim Rosique; el secretario general, Robert Hernando y el secretario de Organización, David Parada.

Sobre el imán denunciado, Anglada recordó las declaraciones realizadas por el ex presidente de la Junta Islámica catalana y director del Congreso Internacional de Feminismo Islámico, Abdenur Prado, en las que indicó que “la trayectoria y comentarios de este imán vienen de largo”. El propio Prado reveló que hace años, Abdeslam recomendó a los padres musulmanes que evitaran que sus hijos jugaran con niños cristianos en los colegios.

Anglada destacó asimismo que Abdeslam Laarusi es vocal del influyente Consejo Islámico Cultural de Cataluña, un organismo acusado de “antidemocrático y dictatorial” por el propio Alami Susi, presidente del Itran-Asociación de amigos del pueblo marroquí.

En ese contexto, Anglada señaló que “imanes radicales como Abdeslam Laarusi tienen que ser expulsados de Cataluña” y urgió a las autoridades a que tomen medidas “urgentes” contra estos mensajes “discriminatorios y que vulneran el principio de igualdad y el derecho a la integridad física y moral de la mujer”, subrayó.

El líder identitario se mostró igualmente muy crítico con el alcalde de Tarrasa y actual primer secretario del PSC, Pere Navarro, al que tachó de “cínico” por unas declaraciones en las que mostró su extrañeza acerca de de las acusaciones vertidas contra el imán, al que definió como ”una persona moderada”. ”Su interés para obtener el voto musulmán en Tarrasa hace que Pere Navarro tenga que mirar para otro lado con cualquier asunto relacionado con la comunidad islámica”, lamentó el vicense.

DIARI DE TERRASSA, 17/03/2012; El partido de Josep Anglada acusará al imán imputado

Redacción.-  Plataforma  per Catalunya (PxC) asegura que se personará como acusación en el proceso contra Abdeslam Laaroussi, el imán de Terrassa imputado por incitar presuntamente a la violencia  contra las mujeres. Así lo anunció el jueves Josep Anglada, presidente del partido populista, que estuvo en Terrassa para reunirse con la junta comarcal de la formación política.

Joaquim Rosique, delegado comarcal, destacó que el Ayuntamiento no ha contestado a una sola de las denuncias de PxC contra comercios y locales de inmigrantes. Una de ellas, dijo, subrayaba el incumplimiento de la ley de culto por parte de la mezquita de la calle del Doctor Pearson, señaló el dirigente de PxC.

Según Rosique, otro local, en La Maurina, "es usado como mezquita ilegal", aunque "el Ayuntamiento lo tiene encubierto como centro cultural islámico con su correspondiente subvención". Anglada agregó que Laaroussi y otros "imanes radicales" deben ser expulsados de Catalunya.