EL9NOU, 02/12/2011; PÀG. 9 EL PLE DE TORELLÓ IMPEDEIX A PXC PRESENTAR LA MOCIÓ SOBRE EL PIRMI

01/12/2011 - Torelló

Com a protesta, els tres regidors del grup van votar en contra a totes les propostes

Torelló.- Xavier Bardolet.-
Una setmana després que el ple de Manlleu rebutgés sense debat una moció de PxC per restringir l’accés al PIRMI entre el col•lectiu immigrant, el grup de Torelló també pretenia presentar-la al ple d’aquest dilluns.

La comissió informativa prèvia, però, va rebutjar incorporar la moció a l’ordre del dia. Com a protesta, els tres regidors de PxC van votar en contra de tots els punts –inclòs el calendari fiscal per al 2012 o la declaració d’utilitat local de la reforma d’uns lavabos de Cals Avis– per “l’actitud antidemocràtica d’aquest ajuntament”, segons el portaveu del grup, Josep M. Soldevila. Una dotzena de simpatitzants van seguir la sessió des del públic.

L’alcalde, Santi Vivet (CiU), va considerar “intolerable” l’actitud de PxC, a qui va retreure que “aquesta no és manera de fer política i així desitjo que ho vegin els seus electors”. Jordi Casals (ERC-JpT) i Manel Romans (CiU), com a portaveus dels respectius grups, també van replicar Soldevila.

El primer per dir que l’antidemocràtic era el to de la moció que es pretenia presentar, i el segon per defensar que fer-ho podia generar una alarma social sense cap necessitat, “perquè Torelló és un poble cohesionat i no hi ha cap problema amb la immigració”. Soldevila, malgrat tot, va recordar que el grup representa 800 votants “i farem sentir la nostra veu sigui com sigui”.

WWW.EL9NOU.CAT, 29/11/2011; PxC VOTA INDISCRIMINADAMENT EN CONTRA DE TOTS ELS PUNTS DEL PLE DE TORELLÓ

Torelló.- Redacció.-

PxC va votar sistemàticament en contra de tots els punts de l’ordre del dia en desacord amb la decisió majoritària de la junta de portaveus de refusar la consideració al ple d’una moció del grup. L’alcalde, Santi Vivet, va intervenir per rebatre les acusacions del portaveu de PxC, i va aclarir que “a vostès mai no els hem menystingut. No es pot tolerar l’actitud de votar totes les propostes en contra i espero que els seus votants els ho tinguin en compte”.

WWW.OSONA.COM, 29/11/2011; PxC INTENTA BOICOTEJAR UN TRANQUIL PLE DE TORELLÓ

Torelló.- Redacció.-
L’Ajuntament de Torelló va celebrar aquest dilluns al vespre una sessió ordinària del ple municipal. L'acte va ser molt tranquil i només es va veure alterat per l’intent de boicot dels regidors de PxC, que van protestar perquè no se’ls va deixar presentar unes mocions. En un primer moment, fins i tot van convocar una concentració davant de la Casa de la Vila, que no va tenir cap seguiment. Finalment, els regidors de PxC van optar per votar en contra de tots els punts de l’ordre del dia, fos el que fos el seu contingut.

La sala de plens de la Casa de la Vila va acollir, aquest dilluns al vespre, la sessió plenària ordinària de l’Ajuntament de Torelló, corresponent al mes de novembre. Xavier Lozano va prendre possessió com a nou regidor de l’Ajuntament pel grup JpT-ERC-AM. D’altra banda, el grup municipal de PxC va votar sistemàticament en contra de tots els dictàmens i propostes de l’ordre del dia.

WWW.OSONA.COM, 04/12/2011; UN CIRCUIT MÉS QUE COMPLICAT

Voluntaris i polítics participen en un passeig per Torelló amb cadira de rodes.

Torelló .- Redacció.-
Aquest dissabte al matí, amb motiu del Dia Mundial de les Persones amb Discapacitat, s’ha organitzat a Torelló un circuit amb cadira de rodes. A la iniciativa hi han participat alguns dels membres del consistori de la població, entre ells, els tres regidors de PxC, i el propi alcalde, Santi Vivet.

Acompanyats d’una persona, els participants han realitzat un tram del poble amb una cadira de rodes per observar les barreres arquitectòniques. Els acompanyants voluntaris han estat el director de la sèrie “La Riera” Esteve Rovira i l’actor Ramon Godino.