Torelló, 10/08/2012; PxC, recull firmes per a la seguretat al barri de La Cabanya

11/08/2012 - Torelló

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PXC)

Estira i arronsa en l’últim ple abans de les vacances a Torelló entre PxC i la resta de grups

Torelló.- Redacció.-  En les seves objeccions a la proposta, d’isard l’estelada al balcó de l’Ajuntament de Torelló fins que arribi la independència, el grup municipal  de PxC en el consistori torellonenc, va votar-hi en contra.

El portaveu identitari de Plataforma per Catalunya (PxC), Josep M. Soldevila, va al·legar que la bandera independentista no representa a tots els torellonencs,  perquè no es legal i perquè destrueix la cohesió.

Tampoc van prosperar les dues mocions de PxC, una de suport al dia europeu per a la prevenció del risc cardiovascular i l’altra contra el finançament de la banca amb fons públics; ni tampoc la del grup d’ICV-EUiA-E per instar la Generalitat de Catalunya a evitar la privatització de l’empresa pública Aigües Ter Llobregat i garantir el compliment dels cabals legals de manteniment del riu Ter, PxC en aquesta moció va votar-hi en contra seguint el seu estira i arronsa particular amb el grup que la presentava. Soldevila, va sentenciar que “tots els grups esteu tancats en un món”.

D’altra banda el grup municipal de PxC, a l’Ajuntament de Torelló  ha engegat una campanya al barri de la Cabanya on està recullin firmes per reclamar més seguretat ciutadana.

Soldevila, s’ha mostrat molt satisfet de la quantitat de firmes que ja s’han recollit i ha manifestat que “desprès de diversos robatoris i pel que fa al tràfic de drogues el barri ha vist augmentar un vandalisme com mai, i que la gent els ha demanat ajuda ja que la resta de grups de la casta política parasitaria continuen negant la realitat”.

PxC

Torelló, 10 d’agost de 2012

Notícies relacionades en altres mitjans de comunicació

WWW.RADIOONA.COM, 07/08/2012; Les mocions a Torelló de PxC i ICV-EUiA no progressen

Torelló.- Redacció.-  Tots els regidors de CiU, ERC-JpT i ICV-EUiA van votar en contra de les dues mocions presentades per PxC en el darrer ple municipal de Torelló. La primera es referia a donar suport al dia europeu per a la prevenció del risc càrdiovascular i la segona contra el finançament de la banca amb fons públic. ICV-EUiA a través de la seva portaveu, Roser Mas, va tornar a deixar clar que no votaran cap moció presentada “per un grup que no respecta els principis bàsics de la democràcia”.

En el mateix sentit, Jordi Casals va comentar que “no votarem a favor d’una moció presentada per un grup que sempre ens està acusant de dolents” i va afegir que “em sorprèn que ara ens demaneu el vot”. Des del PSC, David Forcada va defensar el vot en contra per la primera moció “perquè no és local” mentre que en la segona va explicar que “la capacitat anàlisi no és suficient per abordar un tema com aquest, no tenim competència ni ajuntament ni generalitat, ni en aquests moments govern central”. Finalment va dir que “és una frivolitat presentar a l’Ajuntament una moció com aquesta”.

Des de CiU, simplement van dir que no hi donaven suport. Soldevila va contestar que “tots els grups esteu tancats en un món”. Però les de PxC no van ser les úniques mocions que no van ser aprovades en el ple de dilluns passat. ICV-EUia en va presentar una contra la privatització d’Aigües Ter Llobregat i alhora per garantir el cabal del riu Ter. Només el PSC va donar suport a la moció. PxC va votar-hi en contra seguint el seu estira i arronsa particular amb el grup que presentava la moció. Des d’ERC-JpT es van abstenir. Xevi Lozano es va mostrar favorable amb alguns punts de la moció, però no amb tots, mentre que des de CiU, Manel Romans, va explicar que la privatització ha arribat després d’una mala gestió del govern del tripartit.

WWW.RADIOONA.COM, 08/08/2012; PxC recull firmes per a la seguretat al barri de La Cabanya

Torelló.- Redacció.-  El grup local de Torelló de Plataforma per Catalunya ha iniciat, fa unes setmanes, una campanya de recollida de firmes al barri de la Cabanya de Torelló per reclamar més seguretat després de diversos robatoris i també per a la inseguretat de tràfic de drogues i vandalisme.

El regidor de Seguretat Ciutadana a l’Ajuntament de Torelló, Jordi Casals, va manifestar, en el darrer ple, el seu desacord en aquesta campanya promoguda pel grup polític. Va acusar als membres de PxC de no fer les coses ben fetes: “Si hi ha un problema la solució no passa per recollir firmes, sinó que s’ha de comunicar a l’Ajuntament, per poder arribar a un acord”. En aquest sentit va dir que “fomentar una campanya de recollida de firmes no és benefici per a tothom sinó per interessos particulars”. Pel que fa als problemes de seguretat, Casals va dir que “la policia està al cas” i que “s’estan fent actuacions”.

EL 9 NOU, 10/08/2012; PÀG. 15 PxC de Torelló recull firmes per més seguretat a la Cabanya

Torelló.- Redacció.-  El grup de PxC a l'Ajuntament de Torelló ha iniciat una recollida de firmes entre els veïns del barri de la Cabanya per demanar més seguretat i vigilància policial. Més d'una vegada, durant el ple municipal, els regidors del grup s'han dirigit a l'equip de govern per reclamar més atenció en aquest sector, com també al carrer Manlleu, on temps enrere va haver d'intervenir la Policia en una baralla.

WWW.OSONA.COM, 10/08/2012; Polèmica política per la seguretat del barri de la Cabanya de Torelló

PxC recull una quarantena de signatures i l'Ajuntament diu que la iniciativa respon a "interessos particulars"

Quico Selles.- Redacció.-  Discussió oberta entre el grup municipal de Torelló de Plataforma per Catalunya i la regidoria de Seguretat Ciutadana de l'Ajuntament, Jordi Casals, per uns suposats problemes de seguretat al barri de la Cabanya del municipi. El grup de PxC ha recollit els darrers dies una trentena de signatures a través d'una campanya que reclamen "més vigilància" de la policia al barri perquè diuen "estar farts de robatoris".

El regidor de Seguretat Ciutadana a l’Ajuntament de Torelló, Jordi Casals, però ha mostrat la seva perplexitat per la iniciativa. De fet, Casals assegura que  "la policia està al cas dels problemes de seguretat i que s'hi treballant" recordant que no és ni de tros cap zona conflictiva. Casals, però ha deixat entreveure una certa motivació política d'aquesta campanya. “Fomentar una campanya de recollida de firmes no és benefici per a tothom sinó per interessos particulars”, insisteix el regidor responsable de seguretat. “Si hi ha un problema la solució no passa per recollir firmes, sinó que parlar amb l'Ajuntament”, sentencia Casals.