Torelló, 27/08/2012; PxC, critica que s’hagi deixat l’escola Marta Mata per celebrar el Ramadà

26/08/2012 - Torelló

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PXC)

El grup municipal de PxC a Torelló es mostra molest perquè l’Ajuntament ha deixat una escola per celebrar el Ramadà.

Torelló.- Redacció.-  El grup municipal  de PxC al consistori torellonenc, es va mostrar molest i va criticar que l’Ajuntament deixes un espai públic com es el col·legi Marta Mata, per resar durant tot un mes a la Comunitat musulmana per poder celebrar el Ramadà.

El portaveu identitari de Plataforma per Catalunya (PxC), Josep M. Soldevila va manifestar que el seu grup municipal “estava indignat per la decisió presa per l’equip de govern (CiU i ERC) que ha mantingut ocupats els equipaments públics des del 20 de juliol i fins el diumenge passat.”.

Els tres regidors que integren el grup van confirmar també que la comunitat musulmana va convidar l’Ajuntament, les entitats i la ciutadania a compartir la fi d’un dia de dejuni del Ramadà.

Soldevila,  ha volgut recordar el nom dels regidors Jordi Casals, Carme Francolí, Concepció Villena, Xevi Lozano, Marc Fontserè i Roser Mas, van acceptar la invitació per part de la comunitat musulmana i que van assistir a l’acte juntament amb l’alcalde de Torelló, Santi Vivet.

D’aquesta manera tots els partits polítics amb representació al consistori torellonenc hi van ser presents a excepció de PXC que seguint la seva línia denuncia “la complicitat entre els partits polítics del poble i la comunitat magribina”.

PxC

Torelló, 27 d’agost de 2012

Notícies relacionades en altres mitjans de comunicació

WWW.RADIOONA.CAT, 21/08/2012; PxC molesta perquè van cedir un espai del Marta Mata a la comunitat musulmana

Torelló Redacció.-  El grup municipal de PxC a Torelló es mostra contrari que la comunitat musulmana del municipi hagi disposat dels espais del gimnàs de l’Escola Marta Mata per celebrar el Ramadà. Els tres regidors que integren el grup manifesten que es mostren “indignats” per la decisió presa per l’equip de govern (CiU i ERC) que ha mantingut ocupats els equipaments públics des del 20 de juliol i fins el diumenge passat.

L’Ajuntament ja va informar en el seu moment que el col·lectiu musulmà va cursar una sol·licitud per poder disposar d’un espai per a fer les seves celebracions durant aquest mes. El consistori va atendre la petició, ja que en d’altres ocasions, també es van cedir espais de centres escolars a entitats del municipi i, fins i tot, per pernoctar-hi. Es va considerar que la millor opció era l’escola Marta Mata, ja que, acabat el curs escolar, els espais estaven disponibles i la zona té facilitats. Recordem que a finals de juliol la comunitat musulmana va convidar l’Ajuntament, les entitats i la ciutadania a compartir la fi d’un dia de dejuni del Ramadà. Per part de l’ens local hi va assistir l’alcalde, Santi Vivet, i els regidors Jordi Casals, Carme Francolí, Concepció Villena, Xevi Lozano, Marc Fontserè i Roser Mas.

EL 9 NOU, 24/08/2012; PÀG. 12 PxC critica que s’hagi deixat una escola per al Ramadà a Torelló

Torelló.- Redacció.-  El grup municipal de PxC a Torelló està “indignat” perquè l’Ajuntament ha cedit el gimnàs de l’escola Marta Mata a la comunitat musulmana per celebrar-hi el Ramadà. Han usat l’equipament públic des del 20 de juliol fins diumenge passat.

Els musulmans van sol·licitar disposar d’un espai per celebrar el Ramadà, i el consistori va atendre la petició. Es va considerar que la millor opció era l’escola, ja que l’espai estava disponible.