Torelló, 27/12/2013; Els regidors de PxC a Torelló marxen de la sala de plens i no voten els pressupostos 2014

27/12/2013 - Torelló

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Soldevila: No votarem el seu pressupost, perquè vostès son la vergonya latent de càrrecs electes d’aquest municipi, vostès es creuen el Déu de la demagògia.

Torelló | Redacció.- El grup municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) a l’Ajuntament de Torelló, va protagonitzar un fet insòlit en abandonar el plenari a l’hora de la votació del pressupost municipal.

Soldevila, va criticar l’equip de govern per presentar un pressupost“fet a la mida dels socis del govern municipal  i en especial del regidor Jordi Casals”, el qual segons el portaveu de PxC,“només l’interessa la seva carrera política, però deixa de banda les veritables mancances de la vila de Torelló i els seus ciutadans”.

El regidor identitàri va defensar les propostes aportades per PxC “perquè són justes i adequades” i va afegir “nosaltres només volíem més increment per parcs i jardins, perquè aquest poble es mereix una millor cura i no tanta deixadesa, més diners per a les AMPES, més diners en infraestructures  que se'ns  van acceptar, hi va haver més peticions però no es va arribar a un acord però per a nosaltres ja era suficient. Però esta clar que el senyor casals propietari d'aquest poble, gràcies als seus mentors, no li importa la supressió de barreres arquitectòniques, ( infraestructures ) ni li importa si estan en mal estat les zones verdes i el que més ens sorprèn és que rebaixin les AMPES, tenint un regidor en educació”.

Soldevila va finalitzarcitant Espronceda“els seus poemes més coneguts reflecteixen les característiques principals del romanticisme, èmfasi en l'individu, presentació negativa de la societat, exotisme i predomini de la sensibilitat i de la imaginació sobre la raó”.

PxC

Torelló, 27 de desembre de 2013

Notícies relacionades en altres mitjans de comunicació

WWW.RADIOONA.CAT, 27/12/2013; Torelló aprova els pressupostos amb el vot a favor del PSC

Torelló.- Redacció.-  L'Ajuntament de Torelló va aprovar dilluns els pressupostos del 2014 amb ls vots a favor, a banda de l'equip de govern (CiU i ERC-JpT) del PSC. Aquests pugen a 14.699.961 euros, un 10% més que l'any passat. L'alcalde, Santi Vivet, va destacar "el diàleg que hi ha hagut amb tots els grups", amb alguns, com el PSC, "hem arribat a un acord després d'acceptar algunes propostes" com una partida pel camp de futbol del Barri de Montserrat "per tal de veure què si vol fer" i també en donar una partida de 100.000 euros si es possible que "es destinaria en Plans d'Ocupació".

Vivet va assenyalar que el pressupost compleix tres regles imposades pel Govern: "despesa, estabilitat pressupostaria i del deute viu" i va recalcar que "és similar a l'any passat, la despesa corrent és igual que l'any passat ja que augmenta només un 1%". Va fer un incís en l'Àrea de Benestar Social: "hem estar molt receptius i hem incorporat un nou servei de transport adaptat, més pressupost en ajuts d'urgència". Pel que fa les inversions, segons Vivet, destaquen en l'àmbit del Pla de Barris, la caseta del Jardiner i la piscina d'estiu. El regidor d'Hisenda, Albert Portús va afegir que era "un pressupost equilibrat".

Marc Fontserè, del PSC, tot i que van donar-hi suport va dir que "demanàvem un pla de reducció de despesa que no s'ha fet" i que "potser haguéssim prioritzar més altres àrees, com les Ampes o la Promoció Econòmica". Va afegir que "és un pressupost continuista en els últims 4 o 8 anys, no està adaptat a la situació actual de crisi sinó altres èpoques, creiem que s'ha de canviar". Tot i així, pel fet d'haver acceptat les dues propostes, esmentades anteriorment i que van quedar ratificades en una moció posterior, el grup va votar a favor dels pressupostos.

En contra, en canvi, va votar la regidora d'ICV-EUiA, Roser Mas. Va agrair la voluntat de l'equip de govern de "buscar diàleg" però va dir que "no podem fer aportacions perquè no coneixem el dia a dia". Va recriminar a l'equip de govern el fet "de decidir governar sol" i de "fer-nos fora de les juntes de govern, anul·lar els patronats i que els plens hi hagi menys informació". Va concloure dient que "no estem disposats a treballar així".

Per la seva banda, els tres regidors de PxC no van votar aquest punt de l'ordre del dia perquè van abandonar la sala. Abans el seu portaveu, Josep Maria Soldevila, va dir que "no ens agrada perdre el temps, se'ns aparta i no se'ns vol enlloc, no votarem, vam demanar tres coses s'havia arribat a un acord però al final no ha estat així". En resposta, Vivet, va dir que "en vam parlar amb l'equip de govern i ens va semblar que no". Va afegir que "els acords que vam arribar aquell moment pujàvem a uns tres mil euros i per aquest preu se'ns heu carregat de dalt a baix".

EL 9 NOU, 27/12/2013; PÀG. 8 El PSC se suma al govern i avala el pressupost de Torelló per al 2014

Puja a 14,7 milions d’euros i inclou l’arrencada de noves inversions del Pla de barris

Torelló.- Xavier Bardolet.-  El grup municipal del PSC es va sumar dilluns a l’equip de govern de CiU i ERC-JpT per aprovar els pressupostos de l’Ajuntament de Torelló per al 2014, que pugen a 14,7 milions. Inversions a banda, lligades sobretot al Pla de barris i que incrementen eltotal en un 10% respecte al de l’any passat, que va ser de 13,2 milions, l’ordinari “no arriba a l’1% d’increment”, com va explicar el regidor d’Hisenda, Albert Portús (CiU).

El suport del PSC al pressupost s’explica perquè hi han quedat recollides algunes de les seves propostes. En concret, preveure una partida de 100.000 euros per destinar a plans d’ocupació i fomentar l’atenció a les persones en situació d’atur, i obrir un procés participatiu per donar un ús definitiu a l’antic camp del Montserratí, al barri de Montserrat. Totes dues propostes van quedar ratificades, a més, en una moció posterior que va rebre l’aval de tots tres grups.

L’alcalde, Santi Vivet (CiU), va destacar que per a l’elaboració del pressupost “hi ha hagut contactes amb tots els grups municipals”. També, per tant, amb PxC i ICV, que malgrat això no van donar suport al pressupost. En el primer cas, el seu portaveu, Josep M. Soldevila, es va mostrar “decebut per les formes negligents” que va atribuir a l’equip de govern, ja que després de pactar amb el mateix alcalde i el regidor d’Hisenda accions puntuals en l’àmbit de parcs i jardins, més suport a les AMPA i infraestructures, traslladada la proposta al conjunt de l’equip de govern no es va acceptar. “És una vergonya, no ens volen tenir per res”, va dir. L’alcalde el va replicar dient que el conjunt de les accions que proposaven no superava els 3.000 euros, per la qual cosa “tampoc entenc que se’ns hagin de carregar de dalt a baix”. Per la seva banda, la regidora d’ICV, Roser Mas, va agrair la voluntat de diàleg del govern per a l’elaboració dels pressupostos, però va afegir que un cop apartada l’oposició del dia a dia de la gestió municipal “és difícil fer aportacions sensates”. Va retreure un cop més que després de l’entrada d’ERC-JpT al govern s’hagin suprimit les juntes de govern obertes i que, segons ella, els plens municipals “hagin quedat buits de contingut”.

Va ser per aquest motiu que va votar en contra. El grup de PxC ni tan sols ho va fer, i va abandonar un moment el ple. Tant Santi Vivet com Albert Portús van insistir en l’aposta assistencial dels pressupostos del 2014, en què la partida per fer front a situacions d’emergència social puja fins als 64.000 euros un cop consolidada, també, l’aportació que hi fan els regidors amb la paga de Nadal. Pel que fa a les inversions, les més importants van vinculades al Pla de barris i són d’execució plurianual, com la nova sala polivalent a la zona esportiva o la caseta del jardiner de Ca l’Espona. També està prevista la reforma de la piscina d’estiu i l’actuació al carrer Sant Bartomeu, segons un projecte de la Diputació.

El Museu i d’incivisme Torelló

Pressupost al marge, l’últim ple del 2013 a l’Ajuntament de Torelló va estar marcat per dos altres temes: la dissolució del Consorci del Museu de la Torneria de la Vall del Ges i les preguntes de PxC al regidor Jordi Casals (ERC-JpT) respecte a la seguretat ciutadana.

Pel que fa al Consorci, la seva dissolució s’explica perquè els últims mesos ja n’havien sortit els dos ajuntaments que també en formaven part, Sant Pere i Sant Vicenç. Es va aprovar per unanimitat, tot i que des del PSC i ICV es va lamentar la indefinició que es continua veient en el projecte. Roser Mas va suggerir un nou consorci amb el Museu del Ter de Manlleu, que ja s’havia valorat mesos enrere.

Pel que fa a seguretat ciutadana, els regidors David Olivares i Joan Manel Castillo (PxC) van demanar explicacions a Casals per d’incivisme d’un local de joves a la plaça Joanot Martorell, el tràfic de drogues, el vandalisme en mobiliari urbà, la presència d’un pis on s’exerceix la prostitució o una polèmica inspecció policial al bar Bugatti de la plaça Nova. Casals els va dir que ell mateix i l’inspector de la Policia Municipal s’havien reunit amb el portaveu del seu grup per repassar diverses qüestions i demanar-los “responsabilitat”. Casals va dir que s’actua en l’ incivisme i en qualsevol denúncia, però que és difícil enxampar els autors in fraganti.