Per la llibertat d'expressió

29/01/2015 - Torelló

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

Una moció de PxC de condemna a l’atac islamista de París centra el debat del ple

Torelló | Redacció.- Una moció de condemna a l’atemptat islamista del 7 de gener a París presentada per Plataforma per Catalunya va centrar el debat del ple municipal.

La resta de partits va votar-hi en contra, i el grup encapçalat per Josep Maria Soldevila es va quedar sol en la condemna de l’acte terrorista perpetrat per fanàtics islamistes i la defensa de la llibertat d’expressió.

En una bruta maniobra de tacticisme polític el 2n tinent d’Alcalde d’ERC, Jordi Casals, va intentar fer una esmena a la totalitat de la proposta per veure si d’aquesta manera PxC hi votava en contra.

Aquesta estridència se li va tornar en contra i es va veure forçat a votar en contra de la seva pròpia esmena.

Al ple, regidors de Plataforma per Catalunya i veïns que van assistir al ple, van mostrar cartells de Mahoma per revindicar el dret a la llibertat d’expressió.

Notícies relacionades en altres mitjans de comunicació

NACIODIGITAL.CAT, 29/01/2015; Una moció sobre els atemptats de París centra el debat del ple de Torelló

Una moció presentada per PxC sobre els atemptats del 7 de gener a París va centrar el debat del ple municipal de Torelló, celebrat aquest dilluns al vespre. Després d'una acalorada discussió, la Moció no va prosperar i l'alcalde, Santi Vivet, va proposar a la resta de grups de presentar-ne una altra d'alternativa en la propera sessió plenària.

En un ple essencialment de tràmit, el grup municipal de PxC va presentar una moció de condemna a l'atemptat terrorista islamista del passat 7 de gener i d'adhesió al Dia Europeu en record de les víctimes del terrorisme. Per la seva banda, el grup d'ERC va presentar una esmena al text inicial de la moció, en defensa de la qual Jordi Casals va recordar l'acte de rebuig que va organitzar la comunitat musulmana de Torelló i va expressar la seva oposició a qualsevol expressió d'islamofòbia.

Però arran de la intervenció del portaveu de PxC per exposar els motius de la moció, el regidor d'ERC va reaccionar demanant la retirada de la seva esmena o bé, en cas que no fos possible, va anunciar el vot contrari del seu grup a la moció. La resta de grups municipals van lamentar el to del discurs i les paraules del regidor de PxC i, tot i que van manifestar el seu rebuig frontal a totes les formes del terrorisme, van votar en contra de la moció.

L'alcalde va tancar la discussió proposant als grups que s'havien alineat contra la moció d'elaborarne una altra d'alternativa per ser presentada en el proper ple.

En un altre punt de l'ordre del dia, el ple va aprovar la recuperació de la paga extraordinària i addicional dels empleats municipals, que es va suprimir el desembre de 2012; així com la modificació dels estatuts del Consorci Localret.