Casanova: “exigim que es retiri immediatament la targeta sanitària a tots els immigrants en situació irregular”

06/06/2012 - Tortosa

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Plataforma per Catalunya demana un contracte d’assegurança mèdica i el permís de residència als immigrants que s’empadronin a Tortosa

Redacció | Tortosa.– El portaveu del grup municipal de Plataforma per Catalunya a l’Ajuntament de Tortosa, Jordi Pere Casanova, ha demanat que el consistori del municipi tarragoní exigeixi una assegurança mèdica en vigor, a més del permís de residència, a tots els immigrants que vulguin empadronar-se a la capital del Baix Camp.

La proposta de la formació sorgeix després de la presentació d’una moció sotmesa a debat en el ple del mes de juny per assegurar la sostenibilitat del sistema de salut pública.

El dirigent identitari ha manifestat que el suport del grup identitari a qualsevol iniciativa encaminada a mantenir la qualitat de l’assistència sanitària estarà supeditat a  un condicionant addicional. “Exigim que es retiri immediatament la targeta sanitària a tots els immigrants en situació irregular, que solament rebran atenció humanitària fins a ser repatriats als seus països d’origen”.

D’altra banda Plataforma per Catalunya ha denunciat la manca de lideratge del govern municipal de Tortosa després que presentés una moció copiada de la formació identitària.

Casanova ha apuntat que “la proposta del PSC en defensa de la inserció laboral de les persones amb discapacitats aprovada en la sessió plenària del mes de juny és exactament igual que la que Plataforma per Catalunya va proposar dies enrere i que va ser desestimada”. El dirigent identitari ha reprovat aquesta actitud, que ha qualificat d’“absolutament vergonyosa i pueril i impròpia d’un govern municipal responsable”.

El delegat de Plataforma per Catalunya en les Terres de l’Ebre ha denunciat la manca de pluralitat del diari local La veu de l´Ebre. Casanova ha manifestat que “no és entenedora que un mitjà de comunicació que subsisteix amb diners públics –més de 16.000 euros injectats des de les arques de la Generalitat segons consta en el Diari Oficial de la Institució — actuï com a micròfon de l’acció de l’equip de govern i censuri la veu de l’oposició”.