Jordi Pere Casanova: “s’han comès moltes barbaritats en l’àmbit idiomàtic”

10/07/2012 - Tortosa

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Jordi Pere Casanova defensa un ús de la llengua catalana lliure de polititzacions i interessos partidistes

Tortosa | Redacció.-  El regidor de PxC a Tortosa, Jordi P. Casanova, va reclamar al grup municipal d’ERC a la localitat tarragonina que deixi de polititzar el català, d’utilitzar-lo amb objectius partidistes i com a eina de confrontació.

“Tenim molt clar que de català solament n´hi ha un i, evidentment, és el mateix idioma que es parla a Andorra, Barcelona, Tortosa, i en molts altres llocs, amb les peculiaritats o particularitats de cada territori, de la mateixa forma que l'anglès que es parla al Regne Unit, els EUA i Austràlia és el mateix idioma” –va manifestar.

Casanova va assegurar que “s’han comès moltes barbaritats polítiques amb el tema idiomàtic, i si s'hagués comptat amb els acadèmics a l’hora d’elaborar una estratègia ens hauríem estalviat aquests problemes".

El portaveu de PxC va apostar per una educació trilingüe. "Al català i al castellà l’ha d’acompanyar l'anglès, ja que és el principal idioma del món occidental i "gràcies" a tots vostès – va dir referint-se a la resta de formacions polítiques - els nostres fills hauran de buscar feina fora de casa, i sense un bon domini de l'anglès - cosa que no tenen ara - no haurà servit de res tot aquest teatre lingüístic que han creat", ha remarcat el regidor de PxC.

"El problema del català no és el castellà ni l'anglès, el problema del català és la immigració" –va assegurar. "Tots vostès són responsables d'haver obert la porta de Catalunya a 1,3 milions d'immigrants vinguts, la meitat d'ells de països islàmics, i l'altra meitat de Sud-amèrica, Àsia i Europa Central, on el tema del català i de Catalunya no els preocupa gens ni mica" –va sentenciar el portaveu identitari.

"ERC sempre actua per interessos polítics i no en defensa de Catalunya”. En aquest sentit va fer referència al govern municipal format per ERC i PP a Calaceit.

“Vostès, senyors d'ERC, prediquen el que no creuen. Són a Catalunya, però no són Catalunya. No poden donar lliçons de catalanitat ni de catalanisme a molts dels que estem aquí" -va sentenciar.