Plataforma per Catalunya en defensa de la sanitat pública

23/01/2013 - Tortosa

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Plataforma per Catalunya dóna suport a l’adquisició de la Clínica Terres de l’Ebre per part de la societat municipal Tortosa Salut S.L.

Tortosa | Redacció.- El grup municipal de Plataforma per Catalunya a la capital del Baix Ebre ha manifestat el seu suport a la compra de la Clínica Terres de l´Ebre a través de la societat municipal Tortosa Salut SL.

El portaveu de Plataforma per Catalunya al consistori, Jordi Casanova, assegura que “aquest centre sanitari -que és una referència a les comarques de l'Ebre i nord de Castelló- aporta un servei d'altíssima qualitat als veïns de les poblacions i comarques properes.

Per aquest motiu ha catalogat l'operació, amb la que el centre hospitalari esdevé un equipament 100% públic, d’”absolutament imprescindible per tal de garantir el seu funcionament”.

La Clínica Terres de l’Ebre ha atès més de 50.000 visites durant l'últim any, més de 15.000 urgències i en ell s’han practicat més de 3.000 intervencions clíniques. El centre atén als més de 6.000 mutualistes de l’antiga clínica L’Aliança, a clients de 80 mútues privades i un 30% dels seus usuaris vénen derivats per la sanitat pública.

Casanova ha explicat que “l'operació s'autofinança durant els seus 10 anys de durada sense necessitat d'aportar un sol euro de diners públics, garanteix 129 llocs de treball directes i molts altres d’indirectes, i assegura la continuïtat de molts petits comerços de la gent de casa del barri de Ferreries -el més gran de la ciutat- que viuen de l'activitat de la clínica”.